DMN Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg tenkte litt på dette med å komme til paradis og i forhold til synder. Jeg kom fram til at mange av de tingene som vil sende deg til helvete er også de tingene jeg som en person er glad i til tider. Da tenker jeg i retning av å bli full, gamble, latskap og å ha mange forskjellige sexpartnere. Så hvis jeg skulle forestilt meg et paradis, så ville dette vært noen av mange ting som skulle vært mulig å gjøre. Men disse tingene er vel da også forbudt i himmelen? Så kristendommen forventer at du skal ha en lavere livsnytelse mens du er på jorda bare for å komme til paradis hvor disse tingene er forbudt? Jeg har en tante som har levd etter bibelen siden hun ble født så og si, hun giftet seg med en prest og levde et typisk radikalt kristent husmorliv helt til hun ble satt på et gamlehjem. Ingen barn. Og hennes største gleder her i livet er når hun kan besøke et kloster i England (gjerne bo der et par uker), eller donere store pengesummer til ulike klostre hun har bodd i (her prater vi summer opp til 100k). Hva vil være hennes definisjon av paradis? Helt klart det motsatte av meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå