gorpium Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Tok dette under en øvelse. Er ganske fornøyd, men er interessert i hva andre mener. Er ikke en lett sjanger å dømme bilder i - for smak er veldig individuelt. 110mm f10 1/640 ISO 200 Endret 6. juni 2009 av gorpium Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg tror jeg ville hatt bilde av hele helikopteret, det er jo vanskelig å vite uten å se det. Ellers syns jeg det var veldig fint Lenke til kommentar
TheDale Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hadde likt om du hadde beskjært mer av bildet. Hadde også likt om du hadde fått med hele bell'en. Det er min mening, ikke sikkert mange er enige Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Hm. Jeg liker definitivt det jeg opplever som ideen Det å opphøye en bråkete (og i utgangspunktet svært destruktiv) "hjulvisp" til noe artsy fartsy. Valgene dine i forhold til presentasjon liker jeg og. Tenker da på konverteringa. Den forenkler motivet, samtidig som s&h og tilfører noe tidløst. Men jeg faller ikke for utsnittet. Altså. Jeg liker grunnideen bak utsnittet, men jeg opplever at dette faller mellom to stoler. Jeg tror jeg ville gått mer radikalt til verk. Kutta rett bak rotoren. Det ville gitt en sterkere effekt av at noe småmystisk bryter seg inn i en ensarta flate, forstyrrer roen som bakgrunnen gir. Enten det, eller mindre radikalt, nemlig å avslutte der hvor halen begynner. Personlig stemmer jeg for det første alternativet. På meg virker det nå som du har tenkt riktig, og så feiger ut i siste sving Men som du selv er inne på. Vurdering av slike bilder sier ofte mer om den som vurderer enn om selve bildet. Slikt er og blir en smakssak. Endret 6. juni 2009 av fototim Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Ingen dum idé fototim. Skal teste den første beskjæringen og se om den faller i smak. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg tror jeg ville hatt bilde av hele helikopteret, det er jo vanskelig å vite uten å se det.Ellers syns jeg det var veldig fint Har bilde av hele også, men det er ikke det som er poenget her. Slike bilde skal få frem andre kvaliteter. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Er ikke tvil i min sjel om at jeg liker alternativ to bedre. Har du mer å gå på på venstre side? I så fall kan du dra dette enda lenger. Forsterke den negative flata, tror jeg det heter på fint. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 tror kanskje jeg hadde foretrukket et landskapsutsnitt av #2 Lenke til kommentar
emero Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 tror kanskje det kunne funket fett som en serie, der en er på vei ut av bildet og en på vei in. to kvadratiske bilder, og i den rekkefølgen... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Slettes ingen dum idé emero! Skal se om jeg finner et godt bilde av bakdelen til helikopteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå