Gå til innhold

BK: Helikopter - fine art

Anbefalte innlegg

Tok dette under en øvelse. Er ganske fornøyd, men er interessert i hva andre mener.

Er ikke en lett sjanger å dømme bilder i - for smak er veldig individuelt.

post-157128-1244285628_thumb.jpg

110mm

f10

1/640

ISO 200

post-157128-1244288730_thumb.jpg

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Jeg liker definitivt det jeg opplever som ideen :)

Det å opphøye en bråkete (og i utgangspunktet svært destruktiv) "hjulvisp" til noe artsy fartsy.

Valgene dine i forhold til presentasjon liker jeg og. Tenker da på konverteringa. Den forenkler motivet, samtidig som s&h og tilfører noe tidløst.

Men jeg faller ikke for utsnittet. Altså. Jeg liker grunnideen bak utsnittet, men jeg opplever at dette faller mellom to stoler.

Jeg tror jeg ville gått mer radikalt til verk. Kutta rett bak rotoren. Det ville gitt en sterkere effekt av at noe småmystisk bryter seg inn i en ensarta flate, forstyrrer roen som bakgrunnen gir.

Enten det, eller mindre radikalt, nemlig å avslutte der hvor halen begynner. Personlig stemmer jeg for det første alternativet. På meg virker det nå som du har tenkt riktig, og så feiger ut i siste sving :)

Men som du selv er inne på. Vurdering av slike bilder sier ofte mer om den som vurderer enn om selve bildet. Slikt er og blir en smakssak.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg ville hatt bilde av hele helikopteret, det er jo vanskelig å vite uten å se det.

Ellers syns jeg det var veldig fint

Har bilde av hele også, men det er ikke det som er poenget her. Slike bilde skal få frem andre kvaliteter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...