trulsmoen Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Hei Kjøpte en trådløs router (Terayon WX-54g). Etter vi monterte den sliter jeg med å åpne porter. Prøvde å koble av den trådløse routeren igjen , da funket alt helt fint. Har også en SMC BR14UP router, som er ferdig satt opp til å forwarde de portene jeg bruker. Oppsettet er slik : Modem - trådløs router - Router - PC (Modemet er Terayon TJ721X) Problemet er vel at det nå er 2 routere. Har prøvd ganske mye forskjellig nå, og begynner å bli lei. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Vil det funke å bytte ut SMC routeren med en switch? Endret 12. juni 2009 av trulsmoen Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Vilket modem har du? Har ruteren DMZ? Kan du bruke det? prøvd å slå ruteren i brige? Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Vilket modem har du?Har ruteren DMZ? Kan du bruke det? prøvd å slå ruteren i brige? Modemet er Terayon TJ 721X. Routeren har DMZ ja. Hvordan setter man routeren i bridge modus? Hvis det bare er å skrive inn ip'n til pc'n og huke av for enable, så har jeg prøvd DMZ. Funket ikke. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det som er nå er at både Modem å tråløse ruteren din fungerer som brannmur. Så vis du åpner til DMZ i tråløse ruteren din, så vil modemet forsatt ha stengt alle portene. Enkleste måte å løse dette på er å sette modemet ditt i brige. Nå kjener jeg ikke til denne ruteren men, gå inn på modemet ditt å se etter Brige modus, pleier å stå under PPPoA og PPPoE. Da fungerer Modemet som bare et modem istede for en ruter å bare sender infoen videre til tråløse ruteren din. Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Finner ikke PPPoA eller PPPoE noen steder. Bilde over hva jeg kan stille på i modemet : Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det du også kan prøve er å åpne porter til tråløse ruteren din. Prøv også å sett modemet i DMZ og ruteren. Da kan det faktisk gå... Lenke til kommentar
trulsmoen Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Forslag til noe som funker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå