Gå til innhold

Ny laptop til høsten

Anbefalte innlegg

Hei

Skal begynne på Videregående til høsten, og vil heller ha en egen laptop, istedenfor å låne skolens i 3 år. Derfor har jeg tenkt til å kjøpe en egen laptop.

Skal ikke kjøpe før en gang i sommer, men er nokså usikker, så begynner å planlegge nå.

Desutten blir det vel ikke så mange bedre laptoper på markedet i løpet av ca. 1 måned?

Laptopen skal derfor brukes på skolen.

Blir derfor brukt til word osv., internett, chatting og vel helst klare å spille av en 720p (1080p hvis mulig til prisen) film.

Skal ikke spille på den.

Har en kraftig stasjonær hjemme hvor jeg spiller på.

SÅ planen er å ha laptopen på skolen, nå jeg kommer hjem, legger jeg det over på stasjonære pc-en og jobber med det der.

Men er fint hvis den kan spille av en film, så jeg kan ligge i sangen med en film f.eks. om kvelden (noe jeg har savnet)

Her er noen ting jeg helst vil ha/bestemt meg for:

- Vil helst ha en 14-16" laptop, og ikke en nettpc el. Helst 1900x1200, men må ikke (helst høyest mulig oppløsning da jeg liker å ha mye plass på skrivebordet ol.)

- Må kunne spille av 480p og 720p filmer + word, internett og chatting.

- Må kunne holde en dag med skriving og internett (sånn ca. 5-6 timer)

- Helst ha HDMI inngang, da TV'en og skjerem min hjemme har det (må hvertfall ha VGA/DVI)

- Helst 3+ USB-innganger og andre smarte innganger

- Er ikke helt sikker på prisen enda, men helst sånn ca. 5 000 - 6 000,- kan strekke meg til 7 000,- hvis det blir en stor forbredring.

- Helst 3-4GB RAM, da den jobber litt raskere.

- Helst 500GB+ da jeg har endel filmer.

- Hvis det blir mye dyrere får en sånn PC over, er tilkoblinger og levetid viktigere enn HDD og RAM.

- Vil helst ha 64-bit OS da hvis jeg oppgrader til 4GB ram. Kommer antaglivis til å installere Windows 7 senere, så må ikke ha OS, men ville vært greit med en 64-bit Vista Home Premium el. i mellomtiden

Takker på forhånd :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...