Fred7555 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Hei Skal begynne på Videregående til høsten, og vil heller ha en egen laptop, istedenfor å låne skolens i 3 år. Derfor har jeg tenkt til å kjøpe en egen laptop. Skal ikke kjøpe før en gang i sommer, men er nokså usikker, så begynner å planlegge nå. Desutten blir det vel ikke så mange bedre laptoper på markedet i løpet av ca. 1 måned? Laptopen skal derfor brukes på skolen. Blir derfor brukt til word osv., internett, chatting og vel helst klare å spille av en 720p (1080p hvis mulig til prisen) film. Skal ikke spille på den. Har en kraftig stasjonær hjemme hvor jeg spiller på. SÅ planen er å ha laptopen på skolen, nå jeg kommer hjem, legger jeg det over på stasjonære pc-en og jobber med det der. Men er fint hvis den kan spille av en film, så jeg kan ligge i sangen med en film f.eks. om kvelden (noe jeg har savnet) Her er noen ting jeg helst vil ha/bestemt meg for: - Vil helst ha en 14-16" laptop, og ikke en nettpc el. Helst 1900x1200, men må ikke (helst høyest mulig oppløsning da jeg liker å ha mye plass på skrivebordet ol.) - Må kunne spille av 480p og 720p filmer + word, internett og chatting. - Må kunne holde en dag med skriving og internett (sånn ca. 5-6 timer) - Helst ha HDMI inngang, da TV'en og skjerem min hjemme har det (må hvertfall ha VGA/DVI) - Helst 3+ USB-innganger og andre smarte innganger - Er ikke helt sikker på prisen enda, men helst sånn ca. 5 000 - 6 000,- kan strekke meg til 7 000,- hvis det blir en stor forbredring. - Helst 3-4GB RAM, da den jobber litt raskere. - Helst 500GB+ da jeg har endel filmer. - Hvis det blir mye dyrere får en sånn PC over, er tilkoblinger og levetid viktigere enn HDD og RAM. - Vil helst ha 64-bit OS da hvis jeg oppgrader til 4GB ram. Kommer antaglivis til å installere Windows 7 senere, så må ikke ha OS, men ville vært greit med en 64-bit Vista Home Premium el. i mellomtiden Takker på forhånd Endret 6. juni 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå