Gå til innhold

Finansstudiet BI og muligheter.

BII

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det mulig å ta master i økonomi og administrasjon(sivøk) etter bachelor finans ved BI?

(gitt B snitt seff)

Har søkt på finans BI, men målet er tittelen Siviløkonom og tenker ta masteren ved en anerkjent skole (gjerne i utlandet) Burde jeg heller satse på Bachelor Økonomi og administrasjon?

Ønsker en super studietid samt motiverte og dyktige medstudenter, og er kanskje flere av dem på finansstudeit kontra Økadmin ? (nydalen)

Endret av BII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Er det mulig å ta master i økonomi og administrasjon(sivøk) etter bachelor finans ved BI?

(gitt B snitt seff)

JA

På hvilken som helst skole?

tenker på masteren i Køben. som i norge tilsvarer tittelen Siviløkonom.

Må være helt sikker på at Finans på BI vil "tilsvare" bachelor økadmin.

Takk for svar!

Endret av BII
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert, det varierer fra skole til skole hva slags opptakskrav de har på master. Det for øvrig ikke økadm som gir tittelen siviløkonom ved BI, men 2årsmasteren økonomi og ledelse.

http://www.bi.no/Content/StudyOverview____61122.aspx

Finans på BI vil ikke tilsvare bachelor i økadm, det sier jo seg selv. De har en bachelor i økonomi og administrasjon, og en i finans. Det er mulig at bacheloren i finans gir opptak til nevnte masterstudie, men du vil da ikke få tittelen siviløkonom. Om det gir opptak til masterstudier som gir tittelen siviløkonom andre steder, vet jeg ikke, det varierer fra skole til skole.

Sist, men ikke minst, så skjønner jeg virkelig ikke logikken i det du skriver.

"Ønsker en super studietid samt motiverte og dyktige medstudenter, og er kanskje flere av dem på finansstudeit kontra Økadmin ? (nydalen)"

Hvorfor skulle det være flere av dem på finansstudiet enn på økadm? Hvorfor ikke søke femårig master, evt. på NHH?

Lenke til kommentar

Siterer nå direkte fra et dokument som fulgte med i konvolutten jeg fikk fra Bi for noen uker siden angående inntak på Økonomi og administrasjon-studiet:

Vi ønsker å gjørde deg oppmerksom på at du kan oppnå siviløkonomtittelen ved å ta enten Bachelor i finans eller Bachelor i Økonomi og administrasjon. Etter å ha bestått en av disse bachelorgradene, kan du søke om opptak til Master i Økonomi og Ledelse, masterdelen av siviløkonomstudiet. Det vil da være bachelorgraden som danner grunnlaget for opptak til det toårige masterstudiet. Betingelsene som gjelder i dag, er at du må ha fullført og bestått Bachelor i finans eller i Økonomi og administrasjon med tilfredstillende karakterer i snitt(for 2009 gjelder minimum snittkarakter på B/3,5) og på enkeltkarakterer (for 2009 gjelder at relevante enkeltfag ikke før ha D og E), samt relevant fagkrets ihht. NRØA kravene"
Lenke til kommentar

Hum. Det står på siden jeg linket til at du ikke får tittelen siviløkonom om du har gått finansstudiet.

Jeg siterer:

"Kandidater med bachelorgrad i bedriftsøkonomi og/eller finans, samfunnsøkonomi, eller med annen sterk kvantitativ bakgrunn i sin bachelorgrad, men som ikke oppfyller NRØA fagkrav, kan også kvalifisere for opptak. Disse kandidatene oppnår graden Master i økonomi og ledelse, uten siviløkonom som sidetittel."

http://www.bi.no/Content/Article____51871.aspx

Lenke til kommentar
Hum. Det står på siden jeg linket til at du ikke får tittelen siviløkonom om du har gått finansstudiet.

Jeg siterer:

"Kandidater med bachelorgrad i bedriftsøkonomi og/eller finans, samfunnsøkonomi, eller med annen sterk kvantitativ bakgrunn i sin bachelorgrad, men som ikke oppfyller NRØA fagkrav, kan også kvalifisere for opptak. Disse kandidatene oppnår graden Master i økonomi og ledelse, uten siviløkonom som sidetittel."

http://www.bi.no/Content/Article____51871.aspx

"Men som ikke oppfyller NRØA fagkrav" er nøkkelordene her. I sitatet over deg nevnes det at hvis disse oppfylles, kvalifiserer det til siv.øk. tittel: "...samt relevant fagkrets ihht. NRØA kraven"

Endret av Cie
Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert, det varierer fra skole til skole hva slags opptakskrav de har på master. Det for øvrig ikke økadm som gir tittelen siviløkonom ved BI, men 2årsmasteren økonomi og ledelse.

http://www.bi.no/Content/StudyOverview____61122.aspx

Finans på BI vil ikke tilsvare bachelor i økadm, det sier jo seg selv. De har en bachelor i økonomi og administrasjon, og en i finans. Det er mulig at bacheloren i finans gir opptak til nevnte masterstudie, men du vil da ikke få tittelen siviløkonom. Om det gir opptak til masterstudier som gir tittelen siviløkonom andre steder, vet jeg ikke, det varierer fra skole til skole.

Sist, men ikke minst, så skjønner jeg virkelig ikke logikken i det du skriver.

"Ønsker en super studietid samt motiverte og dyktige medstudenter, og er kanskje flere av dem på finansstudeit kontra Økadmin ? (nydalen)"

Hvorfor skulle det være flere av dem på finansstudiet enn på økadm? Hvorfor ikke søke femårig master, evt. på NHH?

''

Hørt Finans har færre studenter(mer sammenspleiset på mange plan), hardere pensum og ofte motiverte elever.

Noen som kan kommentere dette?(kjenner desverre rel få ved BI atm)

herr Brun:

Til tross for toppkarakterer i alle Allmenn/realfag(3mx,3kj,3bi osv), henger det igjen noen ubrulige karakterer fra Yrkesfag Vgs. Orker ikke vente på 23/5 regelen/spare poeng og velger derfor å ace bachelor slik at jeg kan ta master så å si hvor jeg måtte ønske:). Finans virker som et ok sted å begynne.

Har du gått BI selv?

isåfall, kan du si litt om opplegget faglig og sosialt?

takk for svar ; )

Endret av BII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...