Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastaturet formidler ikke tastetrykk under boot

Gjest Slettet+127836

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+127836

Hei!

Etter innkjøp av ny pc-mus og påfølgende installering av driverprogramvare registreres musen som en mus/tastatur. Dette fører til at BIOS registrerer to tastaturer under oppstart av pc, og gir feil "tastatur" prioritet. Dermed får jeg ikke kommet inn i BIOS uten å koble fra musen, ei heller valgt OS(kjører trippelboot 7/Vista/Ubuntu). Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Hardware:

MSI K9N SLI Platinum (AMI bios tror jeg)

AMD X2 6400+

4 gb ram

nVidia Geforce 8800 GTS

tre samsung hard disker i tett samarbeid.

Også problembarna:

Tastatur: Logitech diNovo Edge

Mus: Roccat Kone

Hvis mer info trengs så bare spør, skal prøve å svare etter b este evne.

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

Kan ikke si jeg ser noe til ett slikt alternativ i BIOS'en. Vil det virkelig hjelpe? Tastaturet(bluetooth trådløst) har USB mottaker, musen er USB. Legger til: Tastaturet funket helt fint før.

Kan jeg kanskje prøve en slik PS/2 USB adapter på musen og se om det hjelper?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Takk for spesifisering hårek!

Den innstillingen er aktiv. Tastaturet mitt har som jeg prøvde å si oppi her fungert helt fint over lengre tid(siden jeg kjøpte det faktisk. :) ) Det er kun etter innstalleringen av musen at jeg ikke får brukt det under oppstart. OG problemet forsvinner når jeg kobler ut musen fra usb inngangen.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg skjønte så er problemet ditt at maskina syter om at du ikke har noe tastatur tilkobla? og at du sikkert må trykke F1 for å fortsette?

Om det er rett, så se i bios om du finner noe sånt som "bios halt on errors" og se om du får satt den til "none" eller "all but keyboard".

Da burde bios overse detta lille problemet ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Vel maskinen sier at den har to tastatur tilkoblet og nekter å taimot tastetrykk fra tastaturet.. :) i all hovedsak er det irriterende fordi jeg har boot med vista 7 og ubuntu og etter at det har gått 10 sek fordi jeg ikke kan velge opp og ned med tastaturet så starter vista. i vista funker tastaturet helt fint, forsåvidt og i ubunut og 7. men frem til det = null respons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...