Stian Jacobsen Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Har et problem her.. Jeg har 3 maskiner tilknyttet et nettverk. Alle maskinene er i gruppen "HOMESPACE". Problemet er at jeg ikke får opp maskinene i nettverket, kan heller ikke pinge via hostname (f.eks //maskinnavn) Det som er sprøtt er at jeg får tilgang til den lokale apache serveren på den ene maskinen via ip-adressen.. Så det er kontakt mellom maskinene Oppsett: 2.stk win xp home 1.stk win7 Gjestekontoer er aktivert Router DHCP aktivert, alle maskiner mottar ip automatisk Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Er alle koblet på samme Router ? Hva slags router er dette ? Jeg hadde problemer med enkelte N-routere, de hadde ikke skikkelig WIN / DNS oppsett og trengte firmware oppdatering. Oppløsning Maskinnavn -> Ipdaresse skjer vanligvis i dns eller wins server ( wins i windows nettverk). Noen DHCP servere slurver her, Broadcast skal helst settes til xxx.xxx.xxx.255 men det skjer ikke uten videre i standard windows nettverk oppsett. Ip adressen maskinene får, er den lik i de tre første segmentene ? f.eks. 192.168.3.xxx ? Hvis ikke hva er ip adressene ? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 alle ip-adressenen er like 192.168.0.111 192.168.0.112 192.168.0.113 D-Link ruter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå