Gå til innhold

elektrikker fagprøve snart

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Skal snart ha elektrikker fagprøve så trenger litt hjelp...

Bare lurte på om noen har noe tips til meg før fagprøven..

Masse ting jeg er usikker på =(

F.eks:

Åssen regner jeg ut OV/KV, så jeg får riktig OV/KV sikring,

Hva må være med i en planlegging/risikovurdering/dokumentasjon osv??

Hva jeg bør ha med i en sikringskap (aldri bygget en sikring skap før så kommer til å slite der)

Åssen finner jeg ut hvilken kabel jeg skal bruke hvor??

For det meste er det bare teori/utregningsdelen jeg er usikker på, så hvis noen andre kommer på noe,så bare skriv det opp..

Trenger så mye hjelp som mulig...

Takk alle sammen

Endret av tungnp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelpe meg! Jeg får virkelig ikke håpe at du består fagprøven hvis du ikke har jobbet med sikringsskap før.

Folk får bare rapportere meg, men ærlig talt. En elektriker skal kunne sitt fag, og de gjeldende forskrifter. En stor prosentandel av branner i norske hjem skyldes feil i det elektriske anlegget. Slurv under montering eller feilkoblinger grunnet manglende kunnskap florerer.

Det er ikke uten grunn at vi har fagprøver for elektrikere. Det er jo for å sile ut de udugelige, f.eks. de som ikke engang klarer å skrive sin egen yrkestittel riktig.

Werner

Lenke til kommentar
Hjelpe meg! Jeg får virkelig ikke håpe at du består fagprøven hvis du ikke har jobbet med sikringsskap før.

Folk får bare rapportere meg, men ærlig talt. En elektriker skal kunne sitt fag, og de gjeldende forskrifter. En stor prosentandel av branner i norske hjem skyldes feil i det elektriske anlegget. Slurv under montering eller feilkoblinger grunnet manglende kunnskap florerer.

Det er ikke uten grunn at vi har fagprøver for elektrikere. Det er jo for å sile ut de udugelige, f.eks. de som ikke engang klarer å skrive sin egen yrkestittel riktig.

Werner

1.Du kjenner meg, så slutt å snakk bull shitt..

2.Så er det ikke min feil at gamle firmaet mitt ikke lot meg bygge sikringskap..

3.Brann i det norske hjem skylder feilbruk av utsyr ikke feilbruk av montering av fagfolkene..

Hvis du ikke kan hjelpe meg så kan du vær så snill å ikke skriv her..

Endret av tungnp
Lenke til kommentar

Hei. Det lettetste er nok at du setter deg ned å skriver en liste på ting du er usikker på, å ta det opp med kolegaene dine, spesielt til han som er lærligansvarlig i din bedrift. Det blir lettere å få hjelp på den måten.

Edit: Hva jobber du med? service, prosjekt eller industri?

Endret av kas_
Lenke til kommentar

Werner

1.Du kjenner meg, så slutt å snakk bull shitt..

2.Så er det ikke min feil at gamle firmaet mitt ikke lot meg bygge sikringskap..

3.Brann i det norske hjem skylder feilbruk av utsyr ikke feilbruk av montering av fagfolkene..

Hvis du ikke kan hjelpe meg så kan du vær så snill å ikke skriv her..

Det er ditt ansvar å passe på at bedriften følger læreplanen. Så du har deg selv å takke her.

Hva menes egentlig med punkt nr. 1?

Lenke til kommentar

Hei.

Det viktige på en fagprøve er ikke å tenke over alt mulig dill og dall som er urelevant. Senk skuldrene og se det som en vanelig dag på jobben. Det er utrolig hvor mye man husker/kan når man først begynner å jobbe med det.

Siden det også ble så hardt diskutert her, så vil jeg også nevne at du har ansvar for egen læring. Om du ikke har fått lage sikringsskap, så er det faktisk ditt ansvar at du ikke har fått gjort det. Du har trossalt fått en opplæringsbok som beskriver det du skal igjennom

Til det siste utsagnet ditt. Les her !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...