Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg må inrømme at jeg har gjort noe galt. Jeg ble iritert på Pcen og slo til skjermen. Og baklyset døde. Men panelet er helt fint har sjekker det 3 ganger nu. Hva vil det koste og fikse det ?? Jeg trenger PCen på søndag. Det er en butikken i byen som driver med Acer og jeg har en Acer. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Blir fort mange tusenlapper om du skal ha det reparert hos forhandler + vanligvis ukesvis med venting. Kommer ann på hva som er galt, kan være noe så enkelt som en løs kabel - men selv for feilsøking hos reperatør passerer du fort en tusenlapp, spesielt om du bor slik at den må sendes langt til serviceverksted. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Enklest, raskest og rimeligst. Kjøp ny. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hmm skal nu ringe i morgen da og høre.. Men det kan da ikke være så dyrt ?? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Du burde jo faktisk innsett det at du kunne ødelegge hele maskinen før du slo den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Ja skulle egentlig det. Men det var bare en handling jeg tenkte ikke på og slå PCen engang plutselig bare va det gjort.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Dersom det er en butikk du har i nærheten som driver med Acer så hjelper det nok lite. Maskinen må inn til et verksted og som regel er det få butikker som tar på seg jobben med å feilsøke hardware feil på bærbare, og langt færre som burde. Og når det attpåtil er en lørdag så er nok ikke teknikkeren på jobb eller verkstedene åpne. Det kan være en løs kabel du har slått løs, det kan være strømforsyningen til lyset eller det kan være mye annet(i skjermen). Resultatet er nok at du enten må bytte PSU til panelet eller selve panelet i sin helhet. Så for å få løst problemet til søndag så må du nok enten koble til en ekstern skjerm eller kjøpe en ny. Pris for en reparasjon er vanskelig å si nøyaktigt men mellom 2000-4000 er mitt forslag. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hvis du kan se bilde svakt men at det er lysstyrken som mangler så er det antagelig inverteren som er i stykker. Får du for en 100 lapp på E-bay. Hvis lysrørene er i stykker er det mer kronglet , må antagelig bytte panelet. Et standard panel med samme dimensjoner og oppløsning får du for under 1000 lappen på ebay. Er det ikke bilde i det hele tatt kan det være kabel eller panelet. Prøv ekstern skjerm og bytte til den ( Fn + f2 eller f3 eller noe sånt) Hvis du går til norsk forhandler skal de ha deg til å bytte hele skjermen med plastikk, inverter og hele greia, fort 3500,- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg ser ting på skjermen men uten lys i skjermen... Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Da er det antagelig inverteren. f.eks. http://shop.ebay.com/items/__Acer-inverter...d=154&gbr=1 Sto ikke hvilken acer du hadde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg har en Acer Aspire 5930G Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Muligens denne; http://cgi.ebay.com/Lcd-Inverter-For-Acer-...93%3A1|294%3A50 du må nesten spørre selger om den passer. Vet ikke selv, har god erfaring med å handle fra hongkong på denne måten selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hmm 100 kr er da ikke så mye men hvem skal putte den inn for meg ?? Jeg vil ikke ødelegge mer en jeg har gjort .. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Er egentlig enkelt, du må ta ut gummiproppene som dekker skruene på skjermen, skru ut skruene og "Brute Force" dra av plasten ( Dette kan være litt trxet for at plasten ikke skal sprekke). 2 strømplugger i bunnen av skjermen, muligens skru løs panelet fra bakplaten for å komme til. Minityr skrujern sett på clasern kr 150 anbefales så en ikke ødelegger skruene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Okei så lett .. Faren min oppdaget dette nu... Han sier vi tar det på garantien. Vil ikke de merke at jeg har slått til skjermen .. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå