Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bankelyd under panseret

Anbefalte innlegg

Har en Audi a3 som jeg har et problem med.

Det har seg sånn at når jeg kjører så hører jeg en kraftig bankelyd under panseret. Høres ut som om noen slår med en hammer. Til fortere jeg kjører jo oftere banker det. Når jeg gasser forsvinner lyden.

Lyden blir høyere hvis jeg svinger til høyre og forsvinner hvis jeg svinger til venstre.

Noen ideer om hva dette er? Har vært slik i 2 dager nå og blir bare verre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den der kun under kjøring så er det mest sannsylig et problem med forstillinga. Sjekk etter om du ser noe slakk i infestninger på akslinger og drivknute, dette bruker iallefall å gi en klunkelyd. Blir lyden høyere om du svinger til høyre og drar på samtidig?

Lenke til kommentar

Høres ut som drivknute. Ikke hjullager. Hjullager lager ikke så mye dunkelyder såvidt jeg har hørt ;) Kan også vis du er veldig uheldig ha noe med differensialen å gjøre(vel og merke vis det er framhjulstrekk ;) ). Men tviler på det ;) Sjekk etter slakk i forstillingen!

Lenke til kommentar

Hehe, beklager sent svar.

Fant ut hva lyden var. Nesten litt flaut å si det...

Jeg fant snekkerdverg allikevell. Den gjemte seg i hjulet og hadde klart å skru løst noen muttere slik at hjulet nesten datt av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ingen snekkerdverg, men en potensielt farlig mekanikerdverg :p

Jag den bort, FORT! ;)

Åååå neeeeeii ! Ikke de nå igjen.... trodde jeg fikk tatt knekken på den siste når dette skjedde (styrestaget løsnet på "mystisk" vis uten at vi hadde vært i nærheten av det engang):

Detmesteavvenstrefrontenerknust.jpg

Felgenfikkogsenskikkeligsmell.jpg

Radiatorenbletrykketinnogopppgirkas.jpg

Trodde jeg fikk tatt livet av dvergen i smellet, men den lille dritten slapp tydeligvis unna - IGJEN !

Slik så den ut før det smalt:

ErhunikkeFINdalitbilde.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...