stuttbokså Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hei Jeg holder på å bygge ny pc. Jeg har instalert alt riktig (tror jeg), men jeg har et stort problem med skjermkortet! Det er null reaksjon på skjermen når jeg skrur på pc´en! Mitt skjermkort er av typen MSI R4870x2. Jeg er ikke så erfaren med bygging av pc, så jeg vet ikke om jeg trenger engen strømtilførsel til skjermkortet? Vifta sviver, så jeg tror egentlig ikke at det er problemet? Jeg har prøvd å buke det gamle skjermkortet, men det funka like dårlig! Noen som har forslag til løsning. Oppsettet: Hovdkort: Asus M4A78 PRO CPU; AMD PHENOM II X4 940 3.0GHZ Minne: Kingston hyperx 2x2gb Skjermkort: MSI R4870x2 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 ALT av strømtilkoblinger MÅ KOBLES til på 4870X2 kortet og PSUen MÅ VÆRE av tilstrekkelig kvalitet og kunne levere nok strøm. Da SPESIELT på 12V. Lenke til kommentar
stuttbokså Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 ALT av strømtilkoblinger MÅ KOBLES til på 4870X2 kortet og PSUen MÅ VÆRE av tilstrekkelig kvalitet og kunne levere nok strøm.Da SPESIELT på 12V. Takk for svar! Har du forslag på hvilken strømforsyning jeg bør ha til dette kortet, og hvilke kabler jeg trenger for å få kortet til å funke? Send meg gjerne en link med bilde av kabel, siden jeg ikke er så kjent med alle forkortelser o.l :-) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hvilken PSU er det du har nå da? Det er det første spørsmålet du må svare på. Om du ikke vet, følg strømkabelen fra veggen inn i boksen og legg gjerne opp ett bilde her av den klistrelappen som sitter på den boksen hvor strømkabelen går inn. Lenke til kommentar
stuttbokså Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Hvilken PSU er det du har nå da? Det er det første spørsmålet du må svare på. Om du ikke vet, følg strømkabelen fra veggen inn i boksen og legg gjerne opp ett bilde her av den klistrelappen som sitter på den boksen hvor strømkabelen går inn. Her følger bilde av PSU. Det jeg ikke får til å stemme er at det gamle skjermkortet heller ikke fungerer nå? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Den der skal funke bra den, muligens kan den pipe litt som sagt, med det skal være alt når du legger litt last på skjermkortet. Uansett, kontaktene du skal koble til 4870X2'n er 2x: http://www.techpowerup.com/reviews/PC_Powe...images/pcie.jpg PCI-E 8 pin og en PCI-E 6 pin, disse er bakerst på skjermkortet. Om du mangler disse i den modulære pakken din, så selger Netshop disse, anbefaler da å kjøpe 8 pins varianten siden disse kan gjøres om til 6 pin ved behov ved å bøye bort den kontaktspissen du ser på bildet. Lenke til kommentar
stuttbokså Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Den der skal funke bra den, muligens kan den pipe litt som sagt, med det skal være alt når du legger litt last på skjermkortet.Uansett, kontaktene du skal koble til 4870X2'n er 2x: http://www.techpowerup.com/reviews/PC_Powe...images/pcie.jpg PCI-E 8 pin og en PCI-E 6 pin, disse er bakerst på skjermkortet. Om du mangler disse i den modulære pakken din, så selger Netshop disse, anbefaler da å kjøpe 8 pins varianten siden disse kan gjøres om til 6 pin ved behov ved å bøye bort den kontaktspissen du ser på bildet. Ok! Da skal jeg skaffe meg en slik kabel. :-) Takk for hjelp! Håper dette fungerer. Jeg tar sikkert kontakt hvis ikke:-) Lenke til kommentar
stuttbokså Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Den der skal funke bra den, muligens kan den pipe litt som sagt, med det skal være alt når du legger litt last på skjermkortet.Uansett, kontaktene du skal koble til 4870X2'n er 2x: http://www.techpowerup.com/reviews/PC_Powe...images/pcie.jpg PCI-E 8 pin og en PCI-E 6 pin, disse er bakerst på skjermkortet. Om du mangler disse i den modulære pakken din, så selger Netshop disse, anbefaler da å kjøpe 8 pins varianten siden disse kan gjøres om til 6 pin ved behov ved å bøye bort den kontaktspissen du ser på bildet. Ok! Da skal jeg skaffe meg en slik kabel. :-) Takk for hjelp! Håper dette fungerer. Jeg tar sikkert kontakt hvis ikke:-) Jeg klarer ikke finne den kabelen jeg trenger. Har vært på den lokale Datakjeden, men de hadde ikke! Har du mulighet for å sende meg en link til det jeg trenger i en nettbutikk? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=100109 DU MÅ HANDLE hos Netshop eller Microplex for denne varen, siden den er SPESIFIKT til din PSU. Og at PSUen din er LAGET eller rettere sagt laget på bestilling til Microplex i sin tid som nå er oppkjøpt av Netshop. Lenke til kommentar
stuttbokså Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=100109 DU MÅ HANDLE hos Netshop eller Microplex for denne varen, siden den er SPESIFIKT til din PSU. Og at PSUen din er LAGET eller rettere sagt laget på bestilling til Microplex i sin tid som nå er oppkjøpt av Netshop. Da er kabelen bestillt! Frakten ble på 90kr, så jeg la med nye høretelefoner på kjøpet :-) Tusen takk igjen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå