kake_fisk Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Disse feilmeldingene får jeg: Warning: fopen(scores.txt) [function.fopen]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sacredwa/public_html/highscores/scoreboard.php on line 4 Warning: filesize() [function.filesize]: stat failed for scores.txt in /home/sacredwa/public_html/highscores/scoreboard.php on line 5 Warning: fread(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/sacredwa/public_html/highscores/scoreboard.php on line 5 Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/sacredwa/public_html/highscores/scoreboard.php on line 6 Dette er koden jeg bruker: $filename = "scores.txt"; $handle = fopen($filename, "r"); $contents = fread($handle, filesize($filename)); fclose($handle); Vet noen hva som er galt her? Lenke til kommentar
Epower Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Fila scores.txt finnes ikke. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Den finnes den. Med mindre det er noen spesielle regler som i header() funksjonen? Lenke til kommentar
Epower Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Chmod fila til 777 og prøv igjen. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Jeg har alle retighetene til fila. Filen er allerede 777'a. Edit: Jeg har funnet problemet. Denne php sida blir includa(), derfor finnes ikke tekst filen. jeg må vel skrive hele pathen til fila da. Endret 6. juni 2009 av kake_fisk Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Bare pathen til filen fra den siden som inkluderer, men du kan like gjerne ta hele banen (hvis du skal inkludere den noen andre plasser) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå