Gå til innhold

Spille av DVD rip fil i dvd spiller

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ikke sikker om dette skal være her, men tar sjansen.

Jeg er veldig nysjerrig på hvordan kan jeg se på en dvd rip film på dvd spilleren min.

Boren min hadde vært på bokse konkuranse og venne hadde filmet kampene hans.

en venn av meg hjalp meg gjøre de filmene til dvd rip filer. Han satt sammen filmene til en stor en og dvd rippa den. Så jeg har nå en film som er dvd rip eller hvordan man sier det.

Siden sjermen på pcen er liten ville jeg se på filmene på 50 tommers tven min.

Jeg hadde nylig også kjøpt pioneer hjemmekino, kan se den her,bare å trykke

Det jeg lurer på . hvordan i allverden kan jeg se den filmen på hjemmekino. En ting er å brenne til dvd plate , er litt usikker på hvordan man gjøre, evt fins det instrukser på norsk med et gratis programm `?

Siden jeg hørte det tar laang tid å brenne en film. Vet noen kansje om det er liksom mulig å sette inn filmen i dvd spilleren og bare kopiere den over? Fordi dvd spilleren har recorder på 160 gb..Eller andre muligheter.

Jeg setter veldig stor pris på alle slags tips og hjelp.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig svæt enkelt

Opprett to mapper:

Video_TS

Audio_TS

Audi_TS skal være helt tom

Video_TS skal inneholde alle filene, uten undermapper. Bare filer.

Nero har feks funksjoner for å brenne disse i dvd-format.

Bruk at dvd-opptaker til dette er neppe noen superløsning. Bruk datamaskinen.. Det går maks 30-45 min MAKS å brenne en DVD.

Lenke til kommentar

Jeg har laget 2 mapper som du sa, men hvordan brenne liksom den ene filen jeg har ? eller må jeg putte den i den mappen med video_TS.

Har du noen instrukser på hvordan man gjør det? eller vet noen nettider?

takk

Lenke til kommentar

OK,jeg tror jeg skal klare det. Takk for hjelpen.

Men du, jeg lurte på hvis jeg setter inn en dvd plate i pcen min så kommer det opp 2 mapper ikke sant ? den ene som heter video og andre audio som er tom..

Jeg lurte på hvordan kan jeg dele den mappen som heter video i mindre mapper. Slik at de tar mindre plass? Og etter på sette alle små filene tilbake til den gamle? Siden jeg tenkte sende filmen over nette til en venn i Østerike, .(jeg kunne ha laged dvd rip og lastet opp på rapidshare elr no og bedt han laste ned , men internette hans er driit sakte,derfor)

Vet du det? Evt noen programm som kan gjøre det? dele en fil i mindre deler også sette sammen de små filene tilbake til originalen

Tuusen Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Men du, jeg lurte på hvis jeg setter inn en dvd plate i pcen min så kommer det opp 2 mapper ikke sant ? den ene som heter video og andre audio som er tom..

Jeg lurte på hvordan kan jeg dele den mappen som heter video i mindre mapper. Slik at de tar mindre plass? Og etter på sette alle små filene tilbake til den gamle? Siden jeg tenkte sende filmen over nette til en venn i Østerike, .(jeg kunne ha laged dvd rip og lastet opp på rapidshare elr no og bedt han laste ned , men internette hans er driit sakte,derfor)

Vet du det? Evt noen programm som kan gjøre det? dele en fil i mindre deler også sette sammen de små filene tilbake til originalen

Tuusen Takk på forhånd

Bruk et filkomprimeringsprogram, f.eks. WinRAR, til å pakke ned alle filene/mappene med, og fordele de på flere små filer. Størrelsen på filene bestemmer du selv.

Bare en kuriositet; når du sier "dvdrip fil", mener du da en AVI-fil? For hvis fila er en dvdrip, dvs. at kilden er en DVD-plate, vil det helt klart være enklere å kopiere til DVD fra kilden enn fra dvdrip fila...

Men uansett, hvis du ikke får plass til hele filmlengden som AVI-fila er på, er det lettest å dele AVI-fila først med f.eks. VirtualDub, og så brenne hver av delene på hver sin DVD-plate. Hvis kompisen din vil ha "DVD-utgaven" av filmen din kan du lage et DVD-image for hver plate, og pakke disse med WinRAR slik at når han mottar filene kan han brenne ut DVD-image fila til en DVD-plate.

Edit; Noe som kan gjøre kopiering av AVI-fila til DVD lettere for deg er programvare som gjør det for deg, f.eks. AVI2DVD. Sjekk www.dvdrhelp.com for guider.

Endret av Peat
Lenke til kommentar

Tuusen Takk på forhånd

Bruk et filkomprimeringsprogram, f.eks. WinRAR, til å pakke ned alle filene/mappene med, og fordele de på flere små filer. Størrelsen på filene bestemmer du selv.

Bare en kuriositet; når du sier "dvdrip fil", mener du da en AVI-fil? For hvis fila er en dvdrip, dvs. at kilden er en DVD-plate, vil det helt klart være enklere å kopiere til DVD fra kilden enn fra dvdrip fila...

Men uansett, hvis du ikke får plass til hele filmlengden som AVI-fila er på, er det lettest å dele AVI-fila først med f.eks. VirtualDub, og så brenne hver av delene på hver sin DVD-plate. Hvis kompisen din vil ha "DVD-utgaven" av filmen din kan du lage et DVD-image for hver plate, og pakke disse med WinRAR slik at når han mottar filene kan han brenne ut DVD-image fila til en DVD-plate.

Edit; Noe som kan gjøre kopiering av AVI-fila til DVD lettere for deg er programvare som gjør det for deg, f.eks. AVI2DVD. Sjekk www.dvdrhelp.com for guider.

Hei Peat.

Tuusen Takk for tips og hjelp. Men vet du hvordan man fordeler en fil til små pakker i winrar ?Og ja jeg mente en AVI fil når jeg sa dvd rip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...