Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Hva vil du ha til forumet om Diskusjon.no oppgraderer til IPB 3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er glad for at dere venter med å oppgradere diskusjon, og har oppgraderingen på en egen side til den er så og si ferdig (og selvfølgelig også flott at det er mulig å teste fortløpende på upgrade.diskusjon.no). Vil si prisguide.no gjorde en stor tabbe ved å oppgradere til versjon 2.0 altfor tidlig. Det er fortsatt mange funksjoner fra 1.1 som mangler i 2.0, og det irriterer stort (bruker derfor fortsatt old.prisguide.no mest).

Jeg lover å være så vanskelig og tverr som jeg kan før startpistolen avfyres. Nå må vi alle bare være flinke til å teste ut.

Ellers så er det vanvittig mange nye gode ting med IPB3, jeg gleder meg.

Lenke til kommentar

Jeg savner "Preview post" under hurtigsvar, eventuelt "Open in full editor" eller noe.

Hender at jeg begynner på et svar som viser seg å bli litt stort, og da hadde det vært greit å kunne previewe uten å måtte kopiere teksten, for så å lime det inn i et normalt reply.

Lenke til kommentar

Bug: Når du trykker administrer i Mine innlegg vises bare tråder du har svart i i løpet av de siste 4 mnd ellerno. Det er dermed umulig å fjerne tråder det er lenger siden du skrev noe i.

Veldig irriterende når man utvider tidsrommet for mine innlegg og oppdager masse gamle (men fortsatt aktive) tråder man ikke kan fjerne.

Er det forresten konkrete planer / kode for en sammensmeltning av mine innlegg og favoritter enda? Tror det står ganske høyt på manges ønskeliste for diskusjon.no (hvertfall min).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det ikke bedre å forbeholde markerte innlegg til moderatorærend? Førsteposten er jo først uansett hvordan man vrir og vender på det. Hvis det derimot blir en ordning for å la førsteposten gå igjen på hver side kan det være en idé å la denne skille seg ut :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Personlig ønsker jeg meng en forumside som er lesbar på mindre enheter slik som smartphones.

Bruker telefonene mine mye til surfing, og savner muligheten til god bruk av forumet på mobil..

Helt nederst er det en link til Lo-Fi-versjon, som burde være brukbar på det aller meste...

Lenke til kommentar

Det er jo som kjend ikkje alle filtypar som er tillatt å laste opp som vedlegg, men det er jo ikkje so greit å vite om ein er ny. Og sjølv om ein har vore her ei stund, er det ikkje greit å vite kva filtypar som faktisk er tillatt å laste opp. Ein link til ei side der tillatte filtypar er lista opp, ved sida av knappane for opplasting av vedlegg, hadde då vore fint. (Dette kunne ein òg ha lagt inn i Wikien, for den saks skuld.)

I tillegg er det slik, at om ein laster opp ei fil av ein type som ikkje er godkjend, må ein vente til opplastinga er ferdig før ein får melding om at «du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen». Det er sjeldan eit problem, men kan vere frustrerande om ein sit på ei treig linje, og prøver å laste opp ei relativt stor fil som ikkje lov å ha som vedlegg. Det eg ynskjer meg er at om ein prøver å laste opp ein filtype som ikkje er godkjend, so vert opplastinga avbrutt umiddelbart, og ein får opp melding om dette.

Til sist, i desse videodagar: Det er jo mogeleg å laste opp videofiler (.wmv iallfall), men dei kjem berre opp som nedlastingslink. Kunne ein fått til at dei vart vist direkte i innlegget, på same måte som bilete no? Ein kan jo jukse det til med å kopiere URL-en til vedlegget, og putte denne i video-tagen, men det er jo litt upraktisk. Det må naturlegvis ordnast slik at videoen ikkje vert lasta før brukaren vel det (trykker play).

Og sidan eg fyrst er inne på video: Embedding av Vimeo-videoar, på same måte som ein kan med Youtube-videoar no.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...