Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Hva vil du ha til forumet om Diskusjon.no oppgraderer til IPB 3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker en mulighet for en liten preview av første innlegg når man holder musepilen over en emnetittel. Freakforum har dette, se der

For å ta denne litt videre;

Jeg ønsker meg muligheten for å la førstepost i en tråd være øverst på alle sidene.

Dette ville vært veldig praktisk på tråder hvor viktig informasjon om tråden ligger i første post.

[LES FØRSTE POST!] i emnetittelt funker dårlig, samt at det ikke gir oppdatering i førstepost til de brukerne som allerede har lest den.

Denne førsteposten burde skilles litt ut i fra resten av tråden.

F.eks med et tomrom mellom denne og resten av tråden, eller en annen farge på posten.

Synes ofte dette kan virke litt rotete og dumt, dog ser jeg nødvendigheten i noen tilfeller. Derfor hadde det vært fint om trådstarter kunne krysset av i en "Vis førstepost øverst på alle sider"-boks, så man kunne muliggjort dette for tråder som trenger det, men ikke for alle.

Lenke til kommentar

En ting til jeg kunne tenkt meg, som gjelder opplysningstråder. Som mange vet, så lager jeg hvert år en tråd som viser hva som kommer og forsvinner på amerikanske tv-serier. Det jeg kunne tenkt meg, er å ha medhjelpere i trådene. En eller to personer som kan editere førsteinnlegg.

Hva med å gi trådstarter mulighet til å velge en eller to brukere som kan editere førsteinnlegg?

Er dette mulig?

Lenke til kommentar

Vil ha:

- Liste over mine tråder

- Liste over tråder man poster i (Det har vi, men man ser nå samme tråden flere ganger om man har postet flere ganger, desutten er ikke listen lang nok).

Hadde gjerne vert greit å sett om det hadde kommet nye inlegg i disse trådene før man gikk inn på dem.

Lenke til kommentar
- Liste over mine tråder
Dei du har laga sjølv? Klikk på brukarnamnet ditt til venstre for innlegget, og velg «Finn medlemmets tråder». Eller vil du berre ha det lettare tilgjengeleg?
- Liste over tråder man poster i (Det har vi, men man ser nå samme tråden flere ganger om man har postet flere ganger, desutten er ikke listen lang nok).
Eh, trådar er berre lista éin gong i Mine innlegg. Du kan òg gjere den lista lengre (opp til 200 trådar per side), men det valet vert dessverre ikkje lagra i ei cookie, so ein må i so fall gjere det kva gong. Det burde endrast på.
Hadde gjerne vert greit å sett om det hadde kommet nye inlegg i disse trådene før man gikk inn på dem.
newpost.gif = Nye innlegg.
Lenke til kommentar
En ting til jeg kunne tenkt meg, som gjelder opplysningstråder. Som mange vet, så lager jeg hvert år en tråd som viser hva som kommer og forsvinner på amerikanske tv-serier. Det jeg kunne tenkt meg, er å ha medhjelpere i trådene. En eller to personer som kan editere førsteinnlegg.

Hva med å gi trådstarter mulighet til å velge en eller to brukere som kan editere førsteinnlegg?

Er dette mulig?

Idéen har vel vært oppe før mener jeg å huske og det hadde helt klart vært veldig nyttig i store tråder som f.eks den du nevner. Tror dessverre det er vanskelig å få til, men endelig svar er det selvfølgelig ikke jeg som gir. Derimot kan jeg tipse deg om forumwikien som kan være et lurt sted å samle ting som dette på. Der kan de som vil hjelpe til :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Alle endringer logges og kan tilbakestilles. Er ganske enkelt å se hva som endret og sjekke om dette eventuelt stemmer. Prinsippet blir litt som Wikipedia, man må stole på at folk ikke finner glede i å skrive feil med vilje.

Får du med et par entusiaster du stoler på til å hjelpe deg å holde orden på artikkelen tror jeg ikke det skal være mindre til å stole på enn et vanlig innlegg :)

Lenke til kommentar
Å måtte overvåke en wikiside hele tiden er jo også ekstra arbeid, i tillegg til å oppdatere den. Noe som er poenget med ønsket mitt.

Ikke stort verre enn å oppdatere et innlegg vel? Overvåkning er ingen stor sak. Du ser konkret hva slags endringer som er gjort og av hvem siden din (eller eventuelt en av dine "partneres") siste endringer og kan tilbakestille hvis det er noe som er feil. Dette kan jo gjøres når man uansett har tenkt å oppdatere artikkelen.

Men ja, jeg ser poenget. Tror bare det ikke blir enkelt å få til det du vil ha og da er forumwikien nest beste alternativ :)

Lenke til kommentar

Sticky med link til artikkelen som brukes som diskusjonstråd er jo alltids gjennomførbart, men et klikk mer er ofte det som skal til for å miste lesere. Dessverre. Wikien har ikke tatt helt av ennå, selv om prinsippet om å strukturere og organisere informasjon fra forumet er en flott idé!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...