OleNOR Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Bestilte noe stasj fra Komplett som jeg trengte til helga og fant ut at jeg ville prøve postautomat siden det var døgnåpent og akseptabel reiseavstand noe som var en fordel selv om den var dyrere enn servicepakke. Var innom nå for å hente pakken som ble sendt i oppkrav. Opplevde da at automaten ikke virket som den skulle. (Betalingsautmaten virket ikke og genererte en feilemlding om at jeg ikke hadde utført betalingen.) Så der stod jeg 30 cm fra pakka og temmelig desperat en fredagskveld. Fristen for å hente pakken er kl 09, noe som jeg ikke vil rekke og som sansynligvis ikke er noen vits hvis ikke maskina restarter om natta så vil nok feilen vare til da. Prøvde derfor å ringe supporttlf som stod på automaten (81000710). Den var da selfølgelig bare åpen på dagtid??? Så nå må jeg da belage meg på å hente pakken på et eller annet postkontor som sef. ikke er mitt eget og bruker mer tid og penger enn ordinær pakkeforsendelse. Mitt inntrykk er at skal posten ha en døgntjeneste så bør det være mulig å få hjelp 24/7 via et eller annet sericesenter som kan bistå hvis automaten går i stå. Lenke til kommentar
OleNOR Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Oppdatering av min sak med Posten. Lørdag tok jeg kontakt med posten for å få ut pakken. Dette skulle vise seg vanskelig. De opprettet sak med feilmelding og anbefalte meg å prøve automaten på nytt. Reiste da og prøvde automaten på nytt uten hell. Fikk da beskjed om at pakken mest sansynlig kunne hentes på Ski postkontor (som forøvrig ligger 7 km fra der jeg bor, postibutikk er like i nærheten). Mandag fikk jeg en sms med beklagelse fra Posten og noe senere ringte en tekniker og jeg forklarte problemet med automaten. Han sa også at jeg måtte regne med å hente pakken på Ski postkontor. Senere sjekket jeg kollinr og det var ingen endring på status så jeg ringte posten igjen. Nå sier dem at automaten skulle være fikset og at pakken ble liggende lengre pga problemene. Jeg reiser da igjen for å hente pakken og opplever samme feilmelding igjen. Ringer da på nytt til posten og de lovte å sende en hastemelding til teknikerne som i følge support skal fikse ting innen 4 timer, utover dette kunne de ikke hjelpe meg. Tirsdags kveld sjekker jeg igjen kollinr og status er uforandret fra fredag. Satser da på at automaten er reparert siden det har gått 30 timer siden hastemeldingen gikk til teknikerne hos posten. Reiser igjen til Ski stasjon og opplever at automaten fortsatt genererer samme feilmelding og ingenting synes å være gjort. Jeg har nå kjørt tilsammen 56 km uten å få pakken og er lut lei hele greia som nå ser ut til å koste meg like mye som å få pakken rett på døra. I morgen blir det nå 5 gangen jeg er på tlf med Posten for å få løst dette. Er nå lut lei hele greia og ikke særlig optimistisk til hva posten klarer å gjøre med saken. Vil generelt ikke anbefale noen å bestille varer på oppkrav til disse automatene da løsningen bryter sammen når betalingsterminalen skal kommunisere med postens løsning. Vedlagt følger bilder av meldingen som kom direkte opp etter at jeg trykket inn sendingsnr samt betalingsterminalen som var uforandret hele tiden. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Posten driver og legger om hele nettbank løsningen sin, kanskje det påvirker automatene også ? Lenke til kommentar
OleNOR Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Tror nok det er postbanken du sikter til som er en del av DnBNor og ikke posten, som solgte dette ut for en tid tilbake. Lenke til kommentar
underdark Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Henteautomaten til Komplett har vært ute av stand fra fredag til mandag pga problemer fra Posten sin side, ble jeg fortalt i Sandefjord idag. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Støtter wendel. Har valgt postautomaten hver gang jeg har handlet på komplett, og fungert lett vint og glatt hvergang så. Men om du henter pakken etter fristen så tar de pakka inn i pickup-point, du sier de sender til post kontor? Lenke til kommentar
OleNOR Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Tror det er forskjell mellom henteautomaten i Sandefjord og postautomatene, mener det skal være begge deler Sandefjord. Hvis det er postautomaten du sikter til wendel, så er det jo dårlig av posten å ikke kunne gi denne infoen til kundene som ringer "support" og spør. Vil forsåvidt legge til at konseptet med postautomat er bra, men postens gjennomføring og support er elendig. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Postautomat og henteautomaten er vell forsåvidt det samme? Sånn at det ikker er noen misforståelser her xD Lenke til kommentar
OleNOR Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Sendte en epost i går til Komplett og fortalte dem hvordan jeg opplevde Posten som leverandør i denne saken. I dag tok Komplett afære og Posten har endelig ordnet opp med å hente pakken fra autmoaten og levere den direkte til meg Er dog synd at det må en stor kunde til før Posten reagerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå