Teds Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hei! Gikk til innkjøp av en slik sak på respektiv nettside for litt siden. Fikk pakka nå og neste problem blir dermed å få muligheten til å faktisk bruke produktet. Laderen inneholder to hun-inntak for USB, og PS3-konsollen inneholder 4 hun-inntak. Min teori var da å kunne bruke en USB han-han kabel for å få liv i laderen, men det var mindre enkelt å finne slik informasjon på internett. Først av alt; er det mulig? Vil det i det hele tatt bli noen reaksjon ved å koble PS3 (hun) - Kabel (han - han) - Lader (hun)? I verstefall er det sikkert mulig å få skaffet seg et adapter, eller gjøre om kontakta til en 2-pinners, men er det så enkelt som å skaffe seg en han-han-kabel, så er det det enkleste. På forhånd, takk for svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Ser ikke helt for meg hva du tenker på med han-han eller 2-pinners. USB kontakter er type A og B. Type A er på PC, type B er på utstyr som kobles til PC. http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Types_of_USB_connector Lenke til kommentar
Teds Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Ser ikke helt for meg hva du tenker på med han-han eller 2-pinners.USB kontakter er type A og B. Type A er på PC, type B er på utstyr som kobles til PC. http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Types_of_USB_connector Dårlig forklart; Fra A til A er vel kanskje det jeg skal frem til, men at både PS3 og ladestasjonen krever en "han-tilkobling", altså identiske plugger i begge endene. Med 2-pinner tenker jeg på støpselet som brukes i Norge. På ladestasjonen, som kommer fra UK, er det jo 3-pinner, og for å kunne få brukt den eksterne strømtilførselen måtte jeg eventuelt skaffet meg et adapter. Håper dette var mer tydelig nå! Endret 6. juni 2009 av Teds Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Strømpluggen er enkel, der klipper man av den engelske pluggen og setter på en ny. Plugger får du enkelt tak i. Adapter er bare tull. Det finnes vel dårlig med A til A kabler, ettersom de ikke har noen funksjon. USB fungerer på en bestemt måte, hvor man har en 'master' (PC) og en 'slave' (utstyret). Pluggene er utformet etter hva de skal plugges inn i. Å plugge A til A er ikke mulig, så du bør kanskje tenke en gang til på hva du ønsker å oppnå. Kjenner ikke PS3, så jeg vet ikke hva slags utstyr det er snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå