pakprincess13 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 hei jeg går i 8.klasse og er 14 år jeg skal ha fremføring av værmedling på tirsdag 9 juni og trenger tips til framføringen. Dere skjønner jeg liker ikke å fremføre egentlig jg glemmer å snakke høyt, og glemmer noen ganger hva jeg skal si.Jeg blir nervøs har dere noen tips så er det flott Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 -Skriv et notatark med stikkord eller punkter på hva du skal si, men øv mye på det du skal si sånn at du kan det nogenlunde utenat. -Øv deg foran speilet eller søskenene dine på å snakke høyt og tydelig -Ha øyekontakt med publikum (veldig viktig!). -Snakk dialekt og ikke bokmål hvis det ikke er dialekten din, for da skjønner publikum mer hva du snakker om og det høres mer ekte ut. -Vær deg selv. Lykke til Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Bruk pekestokk og slå som faen på de stedene du peker på. Da vil du få mye mer oppmerksomhet fra publikum. Gjerne kom med morsomme kommentarer som "fresk vind" og "pent regn". Publikum vil like dette Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Har litt angst for å stå foran klassen og holde presentasjoner selv, men husk at øvelse gjør mester. Det skader ikke å drite seg litt ut. Som nevnt over kan det være en fordel å kunne stoffet godt, ha med et notatark og på forhånd ha øvd foran familie eller venner. Lykke til! Endret 5. juni 2009 av Yohan Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hvis det hjelper, så er det veldig få som husker noe av presentasjonen etter at du er ferdig. Om du driter deg loddrett ut (noe du ikke kommer til å gjøre hvis du følger rådene du har fått) så kommer ingen til å huske noe etter 15 min uansett Lenke til kommentar
multisync Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Min erfaring er at man aldri skal lage manus eller øve på noe stoff ordrett, dette fører bare til at NÅR man glemmer noe så blir det til at man føler man har driti seg helt ut og blir til at man leser manuset resten av fremføringen. Selvfølgelig er dette inviduelt, men har flere erfaringer der dette er tilfellet. Selv liker jeg metoden der man lærer seg stoffet så godt at man kan egentlig bare snakke om det, helt uavhengig av noe manus, kanskje bare et par stikkord for å få med de riktige temaene Endret 6. juni 2009 av multisync Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå