Bone Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Heisann! Fikk et spørsmål fra en kamerat, med tilhørende historie som jeg har glemt det meste av, men spørsmålet er fortsatt relevant: En kamerat av han har fått en epost som, i følge han, er sendt ifra en IP som skal angivelig komme fra San Fransisco i USA. Har tror eposten er en spøk fra noen på jobb, men er usikker. Jeg kan ikke så mye om slikt.. MEN: 1) Det er vel fullt mulig at noen fra hans jobb kan fake en slik IP-adresse, at den tilsynelatende kommer fra et helt annet sted, enn hvor den egentlig er sendt ifra? I dette tilfellet Norge!? 2) Hvis så er tilfellet: Er det mulig å finne ut hvor den EGENTLIG kommer ifra? Eventuelt hvordan? Takker så mye for hjelp! Lenke til kommentar
Kris Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det er lett å få sendt det fra en annen IP-adresse. Bare å bruke en proxy Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det er derimot IKKE lett å spore. Den eneste som kan finne ut hvordan en mail kom _inn_ til en SMTP-server, er de som har tilgang til loggen på nevnte SMTP-server. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Okei.. så det å finne ut om det er en spøk, eller ikke, er "umulig" for en "vanlig privatperson", men det er fullt mulig at det kan være en spøk? ..at jeg har forstått det riktig! (Litt med teskje her nå..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå