Eriond Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Pin: Misforstå meg rett! :smile: "Word" - som slang for enighet, ok osv. Ikke Ms-produkt i denne sammenheng hvis d var det du tenkte på. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Poster denne her også... Fy skitt i helvete! Kommer hjem fra skolen og tenker på spill jeg skal spille på den nye pc. Så vidt jeg er kommet inn døra sier moren min: Sitat: Vi har sjekket opp med forbrukerrådet, og de sier at firmeet [komplett] ikke er til å stole på. Vi har avbestilt pcen din Jeg ble utrolig forbannet. La oss se litt på argumentene: * Reklamasjonen var bare tull. * De hadde hatt 22 saker oppe som brukerene hadde klagd over i det siste. * Generelt mye feil på varene. * Dårlig service * Sjelden tilstedeværende kontaktperson Dette hadde forbrukerrådet kommet med, og de hadde anbefalt at jeg skulle avbestille den sørens pcen. Etterhvert tenkte jeg at det ikke var så utrolig ille, jeg kunne jo bare bestille fra feks PSdata Men neida.... Kjøp av varer på internett var bare tull. Det var "sikkert" samme greiene hos PSdata også. Makan til generalisering! Og på toppen av kransekaka blir jeg fortalt av min far at jeg skal kjøpe pc "her i byn". "Her i byn" vil altså si hos Elkjøp eller Expert. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Kommentarer? darn, surt! Sparer noen lapper å kjøpe pc/deler over nettet enn å fks stikke til elkjøp Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Bare for å poengtere. Nordin. Kjøp PC'n på et webbutikk hvor du kan nøyaktig velge hva du vil. Hvis du skal spille f.eks så bruk pengene på et skjermkort. Har ingenting å si om du kjøper en 2,4 GHz eller 3 GHz prosessor. Du får mest igjen for å legge pengene i skjermkortet. Har du ikke en kompis som har en storebror eller noe sånt som kan hjelpe deg å sette sammens og forklare hvor enkelt der er til dine foreldre? Har selv kjøpt stort sett alt mitt dataustyr på komplett og de er kjempegreie(må poengtere at jeg aldri har hatt feil på noe bortsett fra Audigy lydkortet mitt som jeg fikk byttet samme dag i butikken til komplett) Problemet med å handle på Elkjøp er at de har så dårlig utvalg at de ikke har en pc som passer deg perfekt. Som regel alt for dårlig skjermkort. Mvh overLoad Også en datastudent på NTNU Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Problemet med å handle på Elkjøp er at de har så dårlig utvalg at de ikke har en pc som passer deg perfekt. Som regel alt for dårlig skjermkort. Jepp.Elkjøp og de butikkene der er bruker GeForce MX serien litt for mye. Har en kompis med P4 2,5Ghz,512MB PC2700 DDR-RAM.Og skjermkortet? GeForce 4 MX420!Og den pc`n skal brukes til spill.... Fordelen med nettbutikk er så absolutt at man kan velge deler selv. Men mange føler nok det er litt tryggere å gå i en butikk fysisk. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 en ting er fint med å kjøpe på nett, du får akkurat det du vil ha.. eneste lommeboka kan sette litt grenser da :-? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg støtter overload her. Tror det er litt kommunikasjonssvikt ute å går, og jeg skal prøve å framstille det best mulig slik JEG har oppfattet dette: Dere blander og vrir litt på argumentene deres her. Saken er at; grunne til at komplett er "billigere" i deres øyne er at man får DET MAN TRENGER billigere enn elkjøp maskinen. Men man kan ikke dermed uten videre konkludere med å si at elkjøp maskinen er dyrere enn komplett maskinen RENT PRISMESSIG. Hvis man skal se på ren prismessig forskjell, må man ta to maskiner med identiske komponenter (eller om man tillater seg, som man mest sannsynlig må i denne siturasjonen; tilsvarende identiske komponenter) Konklusjonen må da heller bli at: Nettbutikker er billigere enn elkjøp pga man kan "sette sammen egne pakker" med, ikke med eksakt samme deler, men de like delene man trenger for å få samme "ytelse på ens personlige bruksopplevelse" av datamaskinen. Ble kanskje litt runde formuleringer her, men jeg prøvde så godt jeg kunne Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...&topic=butikker vis de absolutt vil handle med en butikk (fysisk, ikke internett). her er butikkene til Komplett Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Noe som jeg syns også er artigt er at webshoppene har generelt mer peiling på data enn elkjøp/expert... amen to that! Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=butikker vis de absolutt vil handle med en butikk (fysisk, ikke internett). her er butikkene til Komplett Den stemmer ikke lenger. De er solgt og har skiftet navn. Foreløpig så står det vel Komplett på de. Selve butikkene kommer til å få et større utvalg da de ikke lenger trenger å kjøpe alt fra Komplett men også fra andre leverandører. (avtalen sier at de må kjøpe en viss del av varene fra Komplett). Utfira det nye firmaet overtar garantiansvar. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=butikker vis de absolutt vil handle med en butikk (fysisk, ikke internett). her er butikkene til Komplett Den stemmer ikke lenger. De er solgt og har skiftet navn. Foreløpig så står det vel Komplett på de. Selve butikkene kommer til å få et større utvalg da de ikke lenger trenger å kjøpe alt fra Komplett men også fra andre leverandører. (avtalen sier at de må kjøpe en viss del av varene fra Komplett). Utfira det nye firmaet overtar garantiansvar. jeg vet det, men så lenge som Komplett viser både internettpris og butikkpris går jeg ut i fra at komplett har butikkene Lenke til kommentar
nordin Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Kameraten min bestilte flere pc-deler fra PSdata i går, så jeg får vel bestille hvis alt går bra med pakken hans. Jeg vil ellers takke for flere gode råd, tips og erfaringer. Utrolig hvor populær denne tråden har blitt. 112 innlegg på under 10 timer er ikke verst. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Kjenner en fyr som jobber på Elkjøp, som har mye peiling på data, han handler selv fra Komplett, tiltross for rabatten han får hos Elkjøp... Han sier det er folk som ikke har peiling, som handler hos dem. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Nordin Viss du trenger eit godt argument for kjøp på komplett. Er dinside.no pc test for mai godt nytt. http://www.dinside.no/php/art.php?id=31839 og konklusjonen av artikkelen http://www.dinside.no/php/art.php?id=29254 (der Mamoz blir den beste) Sitat fra siden: "Alt i alt innfrir Komplett.no nok en gang, og den gode garantiordningen (servicepersonell kommer hjem til deg når PCen ikke virker som den skal) er prikken over i'en." dette skulle nok vere argument for å kjøpe hjå Komplett foran Elkjøp, då ein må levere inn til Elkjøp. mvh JanEirik Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Komplett.no er de mest profesjonelle i norge, så det er ingen grunn å ikke stole på dem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå