Eriond Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det var vel LITT billigere vel OverLoad... fremdeles ingen som syntes OverLoad minner litt om det "kosethl" var for netconnection.no, bare for elgkjøp? :wink: Litt treg du. Som jeg sier så handler jeg alt selv på Komplett. Selvsagt finner han bedre maskinoppsett på en nettbutik som passer han bedre. Men hadde de hatt akkurat samme spec på en maskin på Elkjøp så ville den vært billigere enn ditt oppsett. (stod forresten ikke noe pris) Komplett har bra avanse på sine priser. Lurer på om Overload tok seg tid til å lese innlegget HalTan siterte meg fra (HalTan har tydligvis klippet sånn at d passer hans ståsted). Jeg valgte et konkret tilbud fra Komplett som jeg mener kan sammenlignes i pris med det tilbudet OvetLoad kom med fra Hp. Tilføyde mitt eget synspunkt på de to maskinene JA, men det er ikke et maskinoppsett "som passer han bedre". Prisen var med (11795 inkl 19" skjerm) Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 ferdig pc og lage-selv-pc (eller bygget fra web shop) kan ikke sammenlignes. på en ferdig pc får du med masse dill dall som du ikke har bruk for. det du ikke har bruk for kan du ikke ta med i summen når du skal bygge pc. skjønner ikke at dette kan være en diskusjon. My point exactly.... ...Men ingenting av dette hjelper stakkaren. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 se side 4. har du noen gang kjøpt pc fra dell eller elkjøp? det følger med masse dritt som ingen bruker skal du sammenligne må du finne en elkjøp pc med navn på hk og alt pluss at på en elkjøp pc så er det gjerne dritt dårlige skjermkort og annet dritt hos komplett eller annen webshop får du bare det du betaler for hvem trenger alt av dritt når de bare vil ha en pc? og det eneste du trenger da er office og windows, ikke mer Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Innhold: Avantech Midi ATX Kabinett MSI 845PE MAX Socket 478/533 Hovedkort Intel Pentium 4 2.53 GHz/512 KB "Northwood" CPU Crucial 512 MB DDR PC2700 Minne. Seagate 120GB 7200 RPM harddisk NEC DVD Brenner - DVD+R/+RW (4X/2,4X/16X/10X/40X/12X) Sapphire Radeon 9100 Atlantis Skjermkort med 128 MB DDR minne, DVI og TV out) Sunsway Firewire (IEEE1394) Digitalt videoredigeringskort M7 Ulead Software ver. 5.0 10/100MBit nettverkskort USB 2.0 Integrert lydkort med 5.1 surround Stereo Desktop høyttalere Sony Diskettstasjon Trådløst Tastatur og mus 19" skjerm Maskin leveres med 3 års på stedet garanti og fri telefonsupport. Les mer om dette her. Software: Microsoft Windows XP Home Norsk, Microsoft Work Suite 2003 Software for DVD og CD brenning Det var vel LITT billigere vel OverLoad... fremdeles ingen som syntes OverLoad minner litt om det "kosethl" var for netconnection.no, bare for elgkjøp? :wink: Litt treg du. Som jeg sier så handler jeg alt selv på Komplett. Selvsagt finner han bedre maskinoppsett på en nettbutik som passer han bedre. Men hadde de hatt akkurat samme spec på en maskin på Elkjøp så ville den vært billigere enn ditt oppsett. (stod forresten ikke noe pris) Komplett har bra avanse på sine priser. 1. pris = står i posten til eriond0 rundt 12.000 2. Dette er siste gang jeg gidder å si det: DU TRENGER IKKEÅ FORNÆRME FOLK PERSONLIG I EN SLIK DISKUSJON! det er fullstendig upassende og yter deg ingenting annet enn å svekke din egne argumenter, hvem tar en person som bruker fornærmelser i argumentene sine alvorlig? men for å svare på tiltale: 1. Jeg er IKKE litt treg... 2. Jeg er IKKE 12 år... 3. Jeg har ikke sagt at komplett ikke har bra avanse... Slutt å være så inni hampen usaklig, hvis du kan på SAKLIG måte bevise at Elkjøp ER billigere OG bedre enn Komplett.no skal jeg gi meg. Og da snakker jeg ikke om å legge til forewire-kort til 1000 kroner, DV-programmvare som det finnes tilsvarende gratis-alternativer til og av alle ting KORTLESERE som sannsyneligvis vil bli brukt EN gang i løpet av brukerens levetid... Forrsten dere som sier at studenter burde holde seg til student-utgaver av programmvare burde se på dette, (tenkte bare jeg skulle benytte anledningen :wink: ) : www.openoffice.org, har gratis-versjoner av ALLE officeprogrammene... HELT supert... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det var vel LITT billigere vel OverLoad... fremdeles ingen som syntes OverLoad minner litt om det "kosethl" var for netconnection.no, bare for elgkjøp? :wink: Litt treg du. Som jeg sier så handler jeg alt selv på Komplett. Selvsagt finner han bedre maskinoppsett på en nettbutik som passer han bedre. Men hadde de hatt akkurat samme spec på en maskin på Elkjøp så ville den vært billigere enn ditt oppsett. (stod forresten ikke noe pris) Komplett har bra avanse på sine priser. Lurer på om Overload tok seg tid til å lese innlegget HalTan siterte meg fra (HalTan har tydligvis klippet sånn at d passer hans ståsted). Jeg valgte et konkret tilbud fra Komplett som jeg mener kan sammenlignes i pris med det tilbudet OvetLoad kom med fra Hp. Tilføyde mitt eget synspunkt på de to maskinene JA, men det er ikke et maskinoppsett "som passer han bedre". Prisen var med (11795 inkl 19" skjerm) Det var ikke slikt ment, er egentlig MEGET enig med deg jeg, klippet det slik fordi Mr.Ueland (moderator) påpekte at noen av quotingene her gikk litt over styr, vil ikke pirre moddisen vet du :wink: , ble kanskje litt uheldig den klippinga der... jaja.. skitt au.. er ihvertfall enig Lenke til kommentar
nordin Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Takker for flere gode tips og svar. Ex.onkelen min har grei peiling på data og jeg skal snakke med ham i kveld, det er bare det at kjerriga i huset er så skeptisk til alt. Hele saken er jo en skandale i seg selv. Lenke til kommentar
capy Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 overload du tar feil. det kan ikke sammenlignes med en bil egentlig. men om du har hengerfeste på en bil og ikke hengerfeste på en annen helt identisk bil, og det koster mer for den med hengerfeste, og du aldri kommer til å få bruk for det, så er det jo unødvendig å betale mer. er du ikke enig? nei, det er du vel ikke. men det driter jeg i:) BTW jeg har lest hele tråden. alle med litt peil *VET* at web shoper er bedre! og en annen ting; når du kommer inn på elkjøp og sier du trenger hjelp med SCSI'en, og de tror du snakker om en brødrister, er ikke det da litt mer betryggende å kjøpe hos noen som har peil. at du bare ikke kan si deg enig er helt latterlig. ingen 2. gangs kjøper kjøper pc på elkjøp. hmm, lurer på hvorfor? (ok. nesten ingen) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Lykke til da nordin! Ps! Bejlager at det hele ble til en eneste stor Elkjøp VS. Komplett diskusjon... :oops: Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 [quote name="HalTan1. pris = står i posten til eriond0 rundt 12.000 2. Dette er siste gang jeg gidder å si det: DU TRENGER IKKEÅ FORNÆRME FOLK PERSONLIG I EN SLIK DISKUSJON! det er fullstendig upassende og yter deg ingenting annet enn å svekke din egne argumenter' date=' hvem tar en person som bruker fornærmelser i argumentene sine alvorlig? men for å svare på tiltale: 1. Jeg er IKKE litt treg... 2. Jeg er IKKE 12 år... 3. Jeg har ikke sagt at komplett ikke har bra avanse... Slutt å være så inni hampen usaklig, hvis du kan på SAKLIG måte bevise at Elkjøp ER billigere OG bedre enn Komplett.no skal jeg gi meg. Og da snakker jeg ikke om å legge til forewire-kort til 1000 kroner, DV-programmvare som det finnes tilsvarende gratis-alternativer til og av alle ting KORTLESERE som sannsyneligvis vil bli brukt EN gang i løpet av brukerens levetid... Forrsten dere som sier at studenter burde holde seg til student-utgaver av programmvare burde se på dette, (tenkte bare jeg skulle benytte anledningen :wink: ) : www.openoffice.org, har gratis-versjoner av ALLE officeprogrammene... HELT supert...[/quote] 1. Mye maskin for pengene. 2. Kunne bare virke som i kampens hete :-) 3. Fint :-) 4. Hvilken måte har ikke jeg vært saklig når det gjelder spesifikasjonene? Jeg mener (med andre) at hvis man skal sammenligne pris så må samme utstyret beregens selv om det er utstyr som ikke skal brukes. Hadde de hatt litt bedre utvalg på nettsiden til Elkjøp(vårsesong?) så kunne vi valgt en annen som ikke hadde så mye utstyr, men resultatet blir det samme. Elkjøp ville vært billigere. Og komme med argumentasjonen at man finner bedre programvare på nett? Rart komplett selger den da? Pinnacle Studio DV et meget godt program til hjemmebruk. Og jeg har postet en pris på en annen maskin med mye mindre utstyr. Den var også billigere enn komplett sin pris. Hvorfor kommenterer du ikke den heller? Fordi da har du ikke argumentetne om å fjerne utstyr man ikke har bruk for. Bare for å poengtere. Jeg kommer aldri til å kjøpe maskin fra elkjøp, da jeg ikke får konfe selv hva den skal inneholde, og jeg elsker å mekke selv. Når jeg kjøper bærbar blir det nok Elkjøp hvis de får inn en Pentium M maskin en gang. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 overload du tar feil. det kan ikke sammenlignes med en bil egentlig.men om du har hengerfeste på en bil og ikke hengerfeste på en annen helt identisk bil, og det koster mer for den med hengerfeste, og du aldri kommer til å få bruk for det, så er det jo unødvendig å betale mer. er du ikke enig? nei, det er du vel ikke. men det driter jeg i:) BTW jeg har lest hele tråden. alle med litt peil *VET* at web shoper er bedre! og en annen ting; når du kommer inn på elkjøp og sier du trenger hjelp med SCSI'en, og de tror du snakker om en brødrister, er ikke det da litt mer betryggende å kjøpe hos noen som har peil. at du bare ikke kan si deg enig er helt latterlig. ingen 2. gangs kjøper kjøper pc på elkjøp. hmm, lurer på hvorfor? (ok. nesten ingen) GODT SAGT! Lenke til kommentar
norway Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du må nok grine!! Jeg er gammel nok til å bestemme selv , men har fått hørt det samme selv. Det vi har i stavanger er : StartIT , den DYRESTE webshoppen av dem alle. Nei , jeg holder meg til nettet når det kommer til bestilling av data componenter hvertfall!!! Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Poster denne her også... Fy skitt i helvete! Kommer hjem fra skolen og tenker på spill jeg skal spille på den nye pc. Så vidt jeg er kommet inn døra sier moren min: Sitat: Vi har sjekket opp med forbrukerrådet, og de sier at firmeet [komplett] ikke er til å stole på. Vi har avbestilt pcen din Jeg ble utrolig forbannet. La oss se litt på argumentene: * Reklamasjonen var bare tull. * De hadde hatt 22 saker oppe som brukerene hadde klagd over i det siste. * Generelt mye feil på varene. * Dårlig service * Sjelden tilstedeværende kontaktperson Dette hadde forbrukerrådet kommet med, og de hadde anbefalt at jeg skulle avbestille den sørens pcen. Etterhvert tenkte jeg at det ikke var så utrolig ille, jeg kunne jo bare bestille fra feks PSdata Men neida.... Kjøp av varer på internett var bare tull. Det var "sikkert" samme greiene hos PSdata også. Makan til generalisering! Og på toppen av kransekaka blir jeg fortalt av min far at jeg skal kjøpe pc "her i byn". "Her i byn" vil altså si hos Elkjøp eller Expert. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Kommentarer? Det er en komplett rundt i Oslo ett sted. Delene er dyrere der, men bedre enn å kjøpe på elkjøp eller expert. Lenke til kommentar
capy Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 ja, lykke til nordin! may the force be with you. nå gir jeg meg på denne posten. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 overload du tar feil. det kan ikke sammenlignes med en bil egentlig.men om du har hengerfeste på en bil og ikke hengerfeste på en annen helt identisk bil, og det koster mer for den med hengerfeste, og du aldri kommer til å få bruk for det, så er det jo unødvendig å betale mer. er du ikke enig? nei, det er du vel ikke. men det driter jeg i:) BTW jeg har lest hele tråden. alle med litt peil *VET* at web shoper er bedre! og en annen ting; når du kommer inn på elkjøp og sier du trenger hjelp med SCSI'en, og de tror du snakker om en brødrister, er ikke det da litt mer betryggende å kjøpe hos noen som har peil. at du bare ikke kan si deg enig er helt latterlig. ingen 2. gangs kjøper kjøper pc på elkjøp. hmm, lurer på hvorfor? (ok. nesten ingen) Skal ikke begynne å diskutere bil. Jeg er enig om at man ikke skal betale for ting man ikke har bruk for. (Derfor bygger jeg selv) . Og som jeg sier så kjøper jeg alt selv fra Komplett. Er det så vanskelig å skjønne at denne HP maskinen var bare et eksempel? Uansett hvilken maskin med lite eller mye utstyr så vil du få det dyrere på komplett med samme utstyr. Kjenner selv 2 som jobber på Komplett (den ene fikk sparket for udugelighet fra hvor: Jo Elkjøp, og hvem ansatte han). Og som jeg sier så er flere av moderatoene på hw.no ansatt på Elkjøp. Så det finnes folk med kunnskap der også. Men stikker du på Elkøp Harstad eller Kautokeino så har de sikker store problemer med SCSI. Det er betryggende å kjøpe hos noen som har peil. Hva er poenget ditt? Vi diskuterer pris!!!! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 overload du tar feil. det kan ikke sammenlignes med en bil egentlig.men om du har hengerfeste på en bil og ikke hengerfeste på en annen helt identisk bil, og det koster mer for den med hengerfeste, og du aldri kommer til å få bruk for det, så er det jo unødvendig å betale mer. er du ikke enig? nei, det er du vel ikke. men det driter jeg i:) BTW jeg har lest hele tråden. alle med litt peil *VET* at web shoper er bedre! og en annen ting; når du kommer inn på elkjøp og sier du trenger hjelp med SCSI'en, og de tror du snakker om en brødrister, er ikke det da litt mer betryggende å kjøpe hos noen som har peil. at du bare ikke kan si deg enig er helt latterlig. ingen 2. gangs kjøper kjøper pc på elkjøp. hmm, lurer på hvorfor? (ok. nesten ingen) Skal ikke begynne å diskutere bil. Jeg er enig om at man ikke skal betale for ting man ikke har bruk for. (Derfor bygger jeg selv) . Og som jeg sier så kjøper jeg alt selv fra Komplett. Er det så vanskelig å skjønne at denne HP maskinen var bare et eksempel? Uansett hvilken maskin med lite eller mye utstyr så vil du få det dyrere på komplett med samme utstyr. Kjenner selv 2 som jobber på Komplett (den ene fikk sparket for udugelighet fra hvor: Jo Elkjøp, og hvem ansatte han). Og som jeg sier så er flere av moderatoene på hw.no ansatt på Elkjøp. Så det finnes folk med kunnskap der også. Men stikker du på Elkøp Harstad eller Kautokeino så har de sikker store problemer med SCSI. Det er betryggende å kjøpe hos noen som har peil. Hva er poenget ditt? Vi diskuterer pris!!!! Ett fryktelig dårlig eksempel som allered har blitt motbevist og motargumentert til grunne mener du? :wink: og overload, bare ett vennskapelig tips, hold deg unna de bærbare HP-maskinene på Elkjøp.. URGH Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Okey jeg har jo også vært på Elkjøp 1.gang (aldri mer) Jeg spurte de om de hadde intellimouse explorer 3.0 og hvor mye de skulle ha for den. Morsome del her: Selgeren drog opp en intellimouse "1.0" og sa at de tok 550kr for den Lenke til kommentar
Pin Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 nordin jeg studerer datateknikk på ntnu, regnes vel for den beste data utdannelsen i norge, så hvis du vil kan du sende meg en priv melding og jeg kan mail eller på annen måte hjelpe deg og overtale foreldrene dine. Jeg syns denne diskusjonen her drar litt over på et side spor her nå, en krangel om bundle som 1% har bruk for skal telle i pris samenligning etc etc. Som et eksempel kan jeg jo si at jeg med mitt gfx kort fikk med meg sam&max, firewire kort, dvd avspillings prog og video redigerings prog. Dette var fra komplett, så er bare piss og si at elkjøp gir mere for pengene, det trudde jeg alle visste, men akk jeg tok hvist feil.... btw, han er vel student i den alderen der, og kan dermed få en winxp lisens til en billigere penge.... lykke til nordin, jeg har selv en slik far som handla til meg på elkjøp for mange år siden, eneste måten og få dem til og skjønne poenget er ved saklig argumentering. Start med forbruker rådet og sjekk hvor mange klager som har vært på elkjøp, så kan du ringe komplett og spør hvor mange ordre de har hatt siden de startet og regne ut hvor mange promille som har klaget til forbruker rådet. Et godt poeng kan kanskje være og bruke pc byggern til komplett, da får du bedre garanti betingelser en du får fra elkjøp og alt er ferdig instalert, det burde berolige foreldrene dine enda mere. (jeg vet at halve morroa er og bygge pcn selv, men er vel bedre med en pc som har de spesifikasjonene og funksjonene du vil ha, med de oppgraderings mulighetene det medfører. En og ha en HP pc du ikke kan oppgradere med anre komponenter en de svin dyre komponentene som de selger selv.) Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 ... eneste måten og få dem til og skjønne poenget er ved saklig argumentering. Start med forbruker rådet og sjekk hvor mange klager som har vært på elkjøp, så kan du ringe komplett og spør hvor mange ordre de har hatt siden de startet og regne ut hvor mange promille som har klaget til forbruker rådet. Et godt poeng kan kanskje være og bruke pc byggern til komplett, da får du bedre garanti betingelser en du får fra elkjøp og alt er ferdig instalert, det burde berolige foreldrene dine enda mere. (jeg vet at halve morroa er og bygge pcn selv, men er vel bedre med en pc som har de spesifikasjonene og funksjonene du vil ha, med de oppgraderings mulighetene det medfører. En og ha en HP pc du ikke kan oppgradere med anre komponenter en de svin dyre komponentene som de selger selv.) Word! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Er vel ikke alltid at foreldra hører på fornuften.... Mange lever etter den "eldgamle" regelen at direkte kontakt med butikk er det sikreste... Så det er da mitt triks med å lure dem litt kommer inn... :o Lenke til kommentar
Pin Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Elrond, er jo work suit som følger med, er ikke office pakka.... finnes vel so gode gratis alternativer hvis man ikke har en venn som ikke "trenger" sin office lengre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå