Krishell Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Poster denne her også... Fy skitt i helvete! Kommer hjem fra skolen og tenker på spill jeg skal spille på den nye pc. Så vidt jeg er kommet inn døra sier moren min: Sitat: Vi har sjekket opp med forbrukerrådet, og de sier at firmeet [komplett] ikke er til å stole på. Vi har avbestilt pcen din Jeg ble utrolig forbannet. La oss se litt på argumentene: * Reklamasjonen var bare tull. * De hadde hatt 22 saker oppe som brukerene hadde klagd over i det siste. * Generelt mye feil på varene. * Dårlig service * Sjelden tilstedeværende kontaktperson Dette hadde forbrukerrådet kommet med, og de hadde anbefalt at jeg skulle avbestille den sørens pcen. Etterhvert tenkte jeg at det ikke var så utrolig ille, jeg kunne jo bare bestille fra feks PSdata Men neida.... Kjøp av varer på internett var bare tull. Det var "sikkert" samme greiene hos PSdata også. Makan til generalisering! Og på toppen av kransekaka blir jeg fortalt av min far at jeg skal kjøpe pc "her i byn". "Her i byn" vil altså si hos Elkjøp eller Expert. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Kommentarer? HAHA Får du virkelig ikke lov bestille pc`e selv? kanskje best kjøpe en elkjøp pc da Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det dere burde tenke på er ikke hvor ofte det oppstår feil på produkter hos komplett data, men hvor gode retur- og kundeservice ordninger de har. Her er, mener jeg, komplett.no blandt de beste på sitt område. den må du dra lenger utpå landet med. Skjønner godt at forbrukerrådet advarer mot komplett data. Servicen er ELENDIG Lenke til kommentar
capy Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 hehe. du kan jo bare vente i 3 1/2 år så kan du gjøre hva du vil. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Synes du ikke bør gi opp, prøv å overtal foreldrene dine til å ta kontakt med komplett, hvis de nekter deg totalt å bestille... At det er en del varer med feil på, er jo egentlig ikke komplett sin skyld, men selve produsenten! Har selv fått varer som ikke funket eller var defekt, men en liten telefon til de så fikk jeg sendt det tilbake å fikk helt nye komponenter! Så ikke gi opp, siden du sparer MYE på å kjøpe over nettet... Og forrestn, er det ikke ganske ofte feil på "ferdig-pc'er" da? Var ung og dum å kjøpte meg en rec-pc en gang...Angret hver dag siden! fant ut at komplett (og andre nettbutikker har masse bedre service enn der jeg kjøpte "ferdig-pc'en!" Lenke til kommentar
muffe Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 vet ikke om foreldrene dine har sett på tv2 hjelper deg? eller http://forbrukerportalen.no/Forbrukerporta...2/1033480848.02 http://forbrukerportalen.no/Forbrukerporta...2/1033044123.27 http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/din_ok...omi/766060.html bare noen linker Vis disse til foreldrene dine. Den øverste var best, men de kan brukes alle sammen. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Høres utrolig teit ut..Kjøpte selv min første pc på Komplett,da jeg var 13 år.Kostet 14k og det var alle sparepengene mine. Fikk pc`n 5 dager etter bestilling.Kom på døren og greier. Rett inn,koble til,alt funket helt perfekt.Satt klistret foran skjermen i x antall timer etterpå.Aldri opplevd noe tull med komplett.Tror mange 1000 fra forumet her har positive erfaringer med komplett. Virker som om en god del her bruker komplett. nettopp, du har aldri opplevd "tull" med komplett fordi du aldri har opplevd noe med komplett Å levere en vare sier ingenting om servicen til butikken. Stort sett alle nettbutikker er raske på dette, det er når problemene oppstår at servicekvaliteten siger fram i rampelyset. Et eksempel er jo kanskje ITbutikken. Konkurransedyktige priser, men service er jo ikke engang et begrep i deres vokabular. Men dere godfjotter fortsetter framdeles å handle der for en femtilapp mindre, dermed kan de holde på. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Høres utrolig teit ut..Kjøpte selv min første pc på Komplett,da jeg var 13 år.Kostet 14k og det var alle sparepengene mine. Fikk pc`n 5 dager etter bestilling.Kom på døren og greier. Rett inn,koble til,alt funket helt perfekt.Satt klistret foran skjermen i x antall timer etterpå.Aldri opplevd noe tull med komplett.Tror mange 1000 fra forumet her har positive erfaringer med komplett. Virker som om en god del her bruker komplett. nettopp, du har aldri opplevd "tull" med komplett fordi du aldri har opplevd noe med komplett Å levere en vare sier ingenting om servicen til butikken. Stort sett alle nettbutikker er raske på dette, det er når problemene oppstår at servicekvaliteten siger fram i rampelyset. Et eksempel er jo kanskje ITbutikken. Konkurransedyktige priser, men service er jo ikke engang et begrep i deres vokabular. Men dere godfjotter fortsetter framdeles å handle der for en femtilapp mindre, dermed kan de holde på. vel, jeg har "opplevd tull" både hos komplett og pcutstyr.no MEN, de gangene jeg har fått defekte varer har servicen vært topp... Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jupp, må du på Elkjøp er det dobbel pris om du finner noe tilsvarende der da som komplett har... Ha en 5-hundrelapp til overs til retur og slikt for sikkerhets skyld så er du sikret... Du er totalt på jordet. Fatter ikke en hw bruker kan være så lite kunnskapsrik. Elkjøp er ikke dyrt. F.eks hvis du tar en HP-PA764 (2,66, 512, 80gb osv) så koster den 10.000 på Elkjøp. Hvis jeg tar de billigste komponentene på Komplett.no for å bygge samme pc så koster den 11.000.(nettpris) 12.000 i komplett butikk. Og det er nettprisen. Da må du sette sammens pc'n selv. Hvis du f.eks ser på Siemens sine ferdig pc som komplett selger så selges de dyrere enn hva elkjøp selger. Alt for mange folk med fordommer her. Prøv å få auan opp av tastaturet :-) Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Noe som jeg syns også er artigt er at webshoppene har generelt mer peiling på data enn elkjøp/expert... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Dem er kanskje blitt bedre, ikke vet jeg som ikke handler på Elkjøp lenger, men det var nå slikt "i gamle dager" Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei Nordin Gjør følgende; Skriv ned de spesifikasjonene du vil at PC'n din skal ha og be dem ta med det til Elkjøp/expert. - Foreldrene dine skjønner ikke hva det er snakk om allikevel. - Trolig kommer ikke selgeren til å gjøre det heller. Hvis de får et tilbud på en PC som ligner din spec. - Gi dem så prisen på en lignende PC kjøpt på nettet. Foreldre skjønner "penge"-språk! 8) Og da vil de handle på elkjøp/expert. Se post over. Prøv å motbevis det. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Noe som jeg syns også er artigt er at webshoppene har generelt mer peiling på data enn elkjøp/expert... Pass deg hva du sier. Enkelte av moderatorne på dette forumet jobber på Elkjøp. Men generelt stemmer det nok. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Noe som jeg syns også er artigt er at webshoppene har generelt mer peiling på data enn elkjøp/expert... Pass deg hva du sier. Enkelte av moderatorne på dette forumet jobber på Elkjøp. Men generelt stemmer det nok. Ja, men det er flere elkjøp butikker her i verden. Noen må jo være gode også... :smile: Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg har aldri hatt noe problem med kjøp fra norske webshoper. Var det noen problem med varen så var det ikke noe problem å levere tilbake å få et nytt. Har bare hatt gode opplevelser med komplett. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 * Reklamasjonen var bare tull. * De hadde hatt 22 saker oppe som brukerene hadde klagd over i det siste. * Generelt mye feil på varene. * Dårlig service * Sjelden tilstedeværende kontaktperson Liten kommentar til argumentene til foreldrene dine: 1) med 22 saker av kor mange kunder, når omsetning 2002 var på 1.360 Mrd. Seier det vel seg sjølv at det blir nokre forbruker saker blir det (knuste AMDer, OC av prosessor, svidde HK) 2) Det er ikkje butikken som produserer, det er visse produkt som kan ha høg feilrate ikkje dei som selger det. (med det argumentet går det heller ikkje ann å kjøpe på ELKJØP da de bruker liknende deler ) 3) når det gjeld service har eg sett begge deler. 4) har eg ingen formeining om. men trur Komplett auka garanti tida på ferdigskrudde PCer fra dei til 3 år, dermed er det vel ikkje så stort problem med garanti. Og det økonomiske bør settes fram som eit argument. Sett opp ein komplett pc mot ein Elkjøp og vis kor mykje ekstra ein må betale for å få dei like gode. Generelt viss Komplett er eit lite useriøst selskap er det vel ikkje så mange som kan kalles seriøse på grunn av storleik mvh JanEirik Lenke til kommentar
Cid Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg er 25år og har handlet 3 hele pc`er og en haug med enkeltkomponenter fra komplett, jeg fikk et HK med feil, en gang, og fikk byttet dette uten spørsmål, etter at de hadde testet det. Enkelt, jeg har aldri hatt problemer med komplett.no Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det dere burde tenke på er ikke hvor ofte det oppstår feil på produkter hos komplett data, men hvor gode retur- og kundeservice ordninger de har. Her er, mener jeg, komplett.no blandt de beste på sitt område. den må du dra lenger utpå landet med. Skjønner godt at forbrukerrådet advarer mot komplett data. Servicen er ELENDIG JEG PERSONLIG, har meget gode erfaringer med komplett, hva akkuratt du mener er uinterresant. Poenget er at vi alle er enige i at denne stakkaren burde få kjøpr pc'n på komplett og _IKKE_ på Elgkjøp... har MYE bedre erfaringer med å kjøpe varer på komplett enn elkjøp, på elkjøp får du ikke engang lov å bryte pakningen på varen hvis du vil bytte den... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Enkelt, jeg har aldri hatt problemer med komplett.no samme her. komplett = teh shit. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 er ingen tilhenger av komplett, da går jeg heller til psdata.... men men.. komplett har definitvit det beste sortimentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå