Gå til innhold

Overengstelige foreldre

Anbefalte innlegg

Poster denne her også...

Fy skitt i helvete!

Kommer hjem fra skolen og tenker på spill jeg skal spille på den nye pc. Så vidt jeg er kommet inn døra sier moren min:

Sitat:

Vi har sjekket opp med forbrukerrådet, og de sier at firmeet [komplett] ikke er til å stole på. Vi har avbestilt pcen din

Jeg ble utrolig forbannet. La oss se litt på argumentene:

* Reklamasjonen var bare tull.

* De hadde hatt 22 saker oppe som brukerene hadde klagd over i det siste.

* Generelt mye feil på varene.

* Dårlig service

* Sjelden tilstedeværende kontaktperson

Dette hadde forbrukerrådet kommet med, og de hadde anbefalt at jeg skulle avbestille den sørens pcen.

Etterhvert tenkte jeg at det ikke var så utrolig ille, jeg kunne jo bare bestille fra feks PSdata Men neida.... Kjøp av varer på internett var bare tull. Det var "sikkert" samme greiene hos PSdata også. Makan til generalisering! Og på toppen av kransekaka blir jeg fortalt av min far at jeg skal kjøpe pc "her i byn". "Her i byn" vil altså si hos Elkjøp eller Expert. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

:evil:

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol.. Min mening er at det er værre å kjøpe hos expert eller elkjøp. Ihvertfall for de som kan en del data, og eventuelt vill bygge selv..

Som regel for enn jo mer for penga på nettbutikene / data foretningene.

Det dyreste jeg har handlet hos komplett.no er en EIzo LCD L656 skjerm.

kostet underkant av 8000 den gang.

Komplett.no er et godt etablert sted, har alltid svart på mine mail. Uansett hva jeg har spurt om, osv. Hvet om steder som er ille, skal ikke utale meg her om dette.

Lenke til kommentar

Du forteller dem at du kan betydelig mer om Pc en dem, og at det var hyggelig at de brydde seg, men du må få bestemme selv. Hvor gammel er du? Om du er 15 eller eldre har du råderett over penger du har tjent selv, altså kan du selv få bruke de på hva du vil. Men annywan er det nokk en fordel å snakke med foreldrene dine. For handling på internett kan du si at du da har angrerett på 10(eller 14, husker ikke helt) dager, noe man ikke har om man handler i en fysisk butikk. Ellers så får du bare si at noen avgjørelser må man ta selv, og noen sjangser må man ta selv. man kan ikke altid bli vuget å passet på. Er det din pc eller deres, og hvem betaler den? Om det er din og du som betaler så fortell dem at det er du som har planlagt den, det er du som vil bygge den, og det er du som må ta den risikoen det er å kjøpe den. Det er fint at de bryr seg, men om de vil være til hjelp så kan de hæller være der om du får problemer.

Jeg har selv hatt problemer med handling på internett, akkurat som med butikker jeg kan gå i. Og jeg har ingen problemer med å handle på nettet igjenn.

Lenke til kommentar

Foreldrene dine har ikke skjønt at dette er noe som gjelder ALLE butikker som selger datautstyr. Komplett, PSData, alle sammen har feil på en god del varer. Det er rett og slett fordi de selger fin-elektronikk som er særdeles ømfintlig. Det dere burde tenke på er ikke hvor ofte det oppstår feil på produkter hos komplett data, men hvor gode retur- og kundeservice ordninger de har. Her er, mener jeg, komplett.no blandt de beste på sitt område.

Samtidig er komplett.no norges største webshop når det gjelder data-utstyr og har utrolig mange kunder. At kun 22 av disse har lagt inn sak hos forbrukerrådet er BRA, dette er MEGET FÅ! Spesiellt sammenlignet med andre databutikker OG elektronikk-kjeder rund om i Norge, uansett om det er webshop eller over disk(Elkjøp, anyone?).

Lenke til kommentar

Nå er jo alt MIN feil, tro det eller ei. Jeg burde ikke blitt så sur. Foreldrene mine har jo selvsagt spart meg for i overkant av 7000kr. Jeg burde takke dem, ikke sant?

Eller kanskje ikke? :evil:

Lenke til kommentar

jeg kjøper hd'ene i komplett butikken. stoler ikke på posten. er sikker

på at de pelmer på de pakkene de kommer over når ikke sjefen ser

de. det er noe som kalles "go postal". det må jo komme av noe:)

Lenke til kommentar

Høres utrolig teit ut..

Kjøpte selv min første pc på Komplett,da jeg var 13 år.Kostet 14k og det var alle sparepengene mine.

Fikk pc`n 5 dager etter bestilling.Kom på døren og greier.

Rett inn,koble til,alt funket helt perfekt.Satt klistret foran skjermen i x antall timer etterpå.Aldri opplevd noe tull med komplett.Tror mange 1000 fra forumet her har positive erfaringer med komplett.

Virker som om en god del her bruker komplett.

Kjøpe PC på elkjøp eller expert=kaste penger ut av vinduet

DA ville jeg vært bekymret hvis noe gikk i stykker.

Etter det jeg har hørt ekke PC-ferdighetene hos ElkjøpExpert osv gode.

Komplett=Kongebutikk

Sammenlign tilsvarende pc`er fra komplett og elkjøp i pris,så ser du hvorfor du velger Komplett.

Lenke til kommentar

Hvor mange klager har forbrukerrådet motatt på f.eks Telenor tro:)? (sånn for å sammenlikne) 22 klager er da ingenting så lenge komplett har eksisert, er alltid noen idioter som ikke vet hva de driver med som skal gjemme seg bak forbruker lovene:)

Lenke til kommentar

Hei Nordin

Gjør følgende; Skriv ned de spesifikasjonene du vil at PC'n din skal ha og be dem ta med det til Elkjøp/expert.

- Foreldrene dine skjønner ikke hva det er snakk om allikevel.

- Trolig kommer ikke selgeren til å gjøre det heller.

Hvis de får et tilbud på en PC som ligner din spec.

- Gi dem så prisen på en lignende PC kjøpt på nettet.

Foreldre skjønner "penge"-språk!

8)

Lenke til kommentar

Enig med HalTan

Har nå i det siste hatt kjempeproblemer med en harddisk, får en ny seagate 120gb istedet for den wd 80gb'en jeg kjøpte først. Nå er dette 3.ganger jeg returnerer harddisken, men det viser jo at komplett.no er seriøs at de har svart på hver mail jeg har sendt dem, nylig så fort som 10 sek etter jeg sendte den. Noe bedre kundesupport får du ikke hos en nettbutikk.

Samtidig må jeg få si at man kan ha mye større problemer med elkjøp/ekspert enn nettbutikker (spesielt hvis du har mista kviteringen...), siden de ikke vet noe som helst om data. Snakker nå om butikkene i mitt nærmiljø.

prøv å overbevise dem sakte men sikkert om at nettbutikk er bra, ikke ligg å hyl på gulvet med en gang....

Lenke til kommentar

Jeg VET selvsagt at det er tabbe å kjøpe data hos elkjøp eller expert, problemet er jo det å få FORELDRENE mine til å forstå akkurat det.

Ååååå!!! Jeg er så sur og oppgitt!

Jeg fyller forøvrig 15 i oktober.

Lenke til kommentar
Hvor mange klager har forbrukerrådet motatt på f.eks Telenor tro:)? (sånn for å sammenlikne) 22 klager er da ingenting så lenge komplett har eksisert, er alltid noen idioter som ikke vet hva de driver med som skal gjemme seg bak forbruker lovene:)

Det var i "det siste", ikke så lenge komplett har eksistert, uten at det har så mye å si.

Lenke til kommentar
Hei Nordin

Gjør følgende; Skriv ned de spesifikasjonene du vil at PC'n din skal ha og be dem ta med det til Elkjøp/expert.

- Foreldrene dine skjønner ikke hva det er snakk om allikevel.

- Trolig kommer ikke selgeren til å gjøre det heller.

Hvis de får et tilbud på en PC som ligner din spec.

- Gi dem så prisen på en lignende PC kjøpt på nettet.

Foreldre skjønner "penge"-språk!

8)

Det siste punktet tar alt for lang tid. Jeg tror heller jeg printer ut denne tråden her snart. Da de skjønne!

Lenke til kommentar

sitat fra en elpjøp/expert/*.hakkepeiling butikk i går:

"denne pc'en er en P4 maskin. den heter CELERON. noe som er en

bra ting."

lurte på om jeg skulle gi kunden et tipps, men var altfor opptatt i å

kjøpe Zelda:Wind Waker og komme meg hjem:)

ps: zelda rokker!

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er jo å "lure" foreldra dine... Bestill på komplett uten å fortelle foreldra dine, og når det kommer i posten så er det bare å si: "Surprise" :lol:

Ett annet alternativ er jo å la dem lese hva som skrives her på forumet, ev. i webshopguiden...

Lenke til kommentar

lol si til foreldra dine at det er dine penger og du bruker de på hva du vill.

komplett er et såppass stort selskap at det altid vill være missfornøyde kunder uansett og mange kunder som handler der er veldig fornøyde :|

seriøst si til demm at viss det skulle skje noe så lærer du leksa di ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...