Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk muntlig: Trenger forklaringer og tips!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går i 10.klasse og gikk opp i engelsk muntlig. Jeg er sykt nervøs på at jeg skal drite meg loddrett ut, og at jeg ikke skal kunne så mye når sensoren spør meg. Skal opp i muntlig klokka 08:30 på tirsdag..

Noen som kan forklare hva som vil foregå? Trenger tips og sånt også. Bør jeg ikke være så opptatt av notater o.s.v?

Jeg skal lese gjennom dette: (sidene i parantes).

Tekster fra Searching:

Forever Young (6-27)

Stopover USA (28-53)

Fantasy (98-123)

All the Worlds a stage (124-149)

A Nation of Immigrants (150-175)

Four English-speaking Countries (224-241)

Tekster fra New People, New places:

A Secret for Two (18-29)

A Horse and Two Goats (84-93)

A Visitor from the Past (112-123)

Death in the Barn (Film: Of Mice and Men) (124-131)

What the Ghost Revealed (176-181)

William Shakespeare anf The Globe Theatre (182-197)

Hamlet (188-197)

Sean's Problem (206-209)

Dear Mr. Examiner (221-223)

Det er veldig mye å lese, men trenger tips: Bør jeg egentlig notere mye? Hvor mye av hver av tingene bør jeg skrive om, og evt. hva er viktig å notere? Det er så sykt mye å lese, og jeg kommer ikke til å huske alt heller :( Læreren sa at vi skulle lytte på forskjellige musikk o.s.v, hvordan fungerer det? Pleier sensoren å stille spørsmål, eller pleier de bare å si: "fortell litt om det og det". Er så sinnsykt nervøs som sagt (har 4'er i engelsk, så har ikke toppkarakter akkurat).

Endret av idol-fan1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må kunne det du snakker om siden du vil bruke 15-20 min på samtale med sensor om faget. Det var ikke så oversiktlig listen du hadde under, men det var sikkert pensum fra det siste halvåret og om du fulgte med i timene burde ikke det være noe problem, bare repeter litt.

Og ja, det er vanlig og bli nervøs, bruker ikke og bli det selv men kjenner mange som blir det. Bare vær trygg på hva du skal framføre, og for all del, håndhils på sensoren. Angående Shakespeare, se en film som heter: ''Shakespeare in love'' den er dørge kjedelig men handler litt om dette Globe Theatre.

Ønsker deg da bare lykke til og gjør en innsats på forbredelsedagen, du har 48 timer til gode, bruk de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...