DJViking Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Noen som kan gi meg en anbefaling blant følgende kabinetter? Thermaltake M9 VI1000BWS Cooler Master Centurion 590 Raidmax Katana Sharkoon Rebel 9 Blant disse er kun Sharkoon i plast, mens de andre er i stål/aluminium. Kabinettet skal brukes med frontmating av harddisker i drevrammer. En av harddiskene skal brukes som operativsystem og trenger ikke å frontmates. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det er nesten det samme hva du tar, mer smak og behag en et spørsmål om funksjonalitet, har lett litt jeg og, siden jeg planlegger å bygge et NAS/DHCP server. Har personlig en sweetspot for LianLi. De har så mange praktiske løsninger. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Det er nesten det samme hva du tar, mer smak og behag en et spørsmål om funksjonalitet, har lett litt jeg og, siden jeg planlegger å bygge et NAS/DHCP server. Har personlig en sweetspot for LianLi. De har så mange praktiske løsninger. Lian-Li sine kabinetter koster som regel mye mer. Jeg hadde egentlig lyst å kjøpe kabinettet "Lian Li PC-A77B, Fulltower, Sort", men det koster 3000kr. Ett som er "litt" billigere og plass til mere enheter er "Lian Li PC-343". Jeg så ikke veldig mye vits å bruke så veldig mye penger på noe som kun skulle være en NAS. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 De virker ganske like, selv har jeg ikke vært borti noen av dem. Dersom ikke utseende betyr noe, så vil nok Sharkoon Rebel 9 fungere greit og det var det billigste. Ellers fikk jeg et inntrykk av at det var Thermaltake M9 VI1000BWS som har den beste plassen på alle måter. Dersom jeg selv skulle hatt et serverkabinett ville jeg nok gått for det billigste, med mest plass, ettersom utseende da har lite å si. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 De virker ganske like, selv har jeg ikke vært borti noen av dem. Dersom ikke utseende betyr noe, så vil nok Sharkoon Rebel 9 fungere greit og det var det billigste. Ellers fikk jeg et inntrykk av at det var Thermaltake M9 VI1000BWS som har den beste plassen på alle måter. Dersom jeg selv skulle hatt et serverkabinett ville jeg nok gått for det billigste, med mest plass, ettersom utseende da har lite å si. Jeg gikk for Cooler Master Centurion som koster 200kr mer, men kvalitetsføelsen er mye større og verd de ekstra to hundre kronene. CMC er i Stål/Aluminium som i motsettning til Sharkoon Rebel er i plast. En ting jeg vil påpeke med CMC er at de harddiskskruene som medfulgte er beregnet for den interne harddiskrammen og vil ikke fungere bra for å feste strømforsyningen. Til det trenger man originale harddiskskruer. Jeg må si servicen til NetShop var veldig bra som sendte meg 4 slike skruer og jeg kjøpte ikke kabinettet der, men strømforsyningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå