DKH Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hallo! Skal snart kjøpe mac, og har tenkt å redigere litt film der. Jeg har nå en del film på miniDv-kasetter hvor kameraet bruker firewire (noe macbook håløst nok ikke har, men nok om det). Tingen er da at jeg er nødt til å legge inn disse filmene via Pc'en for så å føre de over til Macbooken. Det jeg da lurer på, er om det er noe filformat/program som er bedre å bruke enn annet for at overføringen til mac og imovie skal gå smertefritt? Eller går det greit å bare bruke Windows MovieMaker for å få DV-filmene om til digitale filer? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Det jeg da lurer på, er om det er noe filformat/program som er bedre å bruke enn annet for at overføringen til mac og imovie skal gå smertefritt? Eller går det greit å bare bruke Windows MovieMaker for å få DV-filmene om til digitale filer?Det er ikke noe problem å bruke Windows Movie Maker, du kan laste inn filmen i standard DV-AVI-format, og det bør iMovie fikse uten problemer. Lenke til kommentar
DKH Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Med slippet av nye Macbook Pro 13" forsvant det problemet:) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Med slippet av nye Macbook Pro 13" forsvant det problemet:)Ingenting er bedre enn det :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå