bkf_94 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Heisann Jeg lurte på hva som hadde skjedd hvis hele konge familien døde i f.eks et flykrasj? Og da mener jeg alle, slik at ingen av kongefamilien kan være igjen til å overta tronen. Hva hadde skjedd da? Hadde staten bare plukket ut noen random folk til å gjør kongearbeidet? Ville vi fått en president? Takker på forhånd for alle svar Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det er vel en "line of succession" et sted. Den inneholder såvidt jeg vet _mange_ navn. Vårt kongehus har røtter i både det danske og engelske kongehuset, så man hadde nok funnet noen som kunne tatt over, hvis det var ønskelig. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg har hørt at Kongen og arvtakeren til tronen aldri reiser sammen, nettopp for å forhindre at "alle dør". Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Tupac Army i Oslo kommer til å regjere, takket være toyota firhjulstrekkere med mg på lasteplanet Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vi hadde vell gått slektstreet i sømmene og kommet frem til at vår nye konge er en halvfeit realitystjerne fra Særpsborg som vant både Jasmin og Pia Haraldsen på TV3. Etter at landesorgen har lagt seg bestemmer vi for å avvikle monarkiet og ex-prinsesse Pia får en ny realitysåpe å tjene til livets brød på. /ironi Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Dag Terje Andersen blir den nye kongen.......... Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det er vel en "line of succession" et sted. Den inneholder såvidt jeg vet _mange_ navn. Vårt kongehus har røtter i både det danske og engelske kongehuset, så man hadde nok funnet noen som kunne tatt over, hvis det var ønskelig. Stemmer, se bare på den britiske listen over arvtakere. Vår egen Kong Harald V er for eksempel nr 62 på listen for å ta over den britiske tronen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Dag Terje Andersen blir den nye kongen.......... I såfall håper jeg inderlig at kongefamilien følger Feltherres antakelser om at de aldri sitter på samme fly sammen. Jeg vil tross alt det beste for Norge Endret 5. juni 2009 av Jens72 Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Her er arvefølgen til den norske tronen, ifølge Wikipedia. Current King: Harald V (b. 1937)HRH Crown Prince Haakon Magnus, King Harald's son (b. 1973) HRH Princess Ingrid Alexandra, Crown Prince Haakon's and Crown Princess Mette-Marit's daughter (b. 2004) HH Prince Sverre Magnus, The Crown Prince and Crown Princess's son (b. 2005) HH Princess Märtha Louise, King Harald's daughter (b. 1971) Maud Angelica Behn, Princess Märtha Louise's daughter (b. 2003) Leah Isadora Behn, Princess Märtha Louise's second daughter (b. 2005) Emma Tallulah Behn, Princess Märtha Louise's third daughter (b. 2008) Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er vel en "line of succession" et sted. Den inneholder såvidt jeg vet _mange_ navn. Vårt kongehus har røtter i både det danske og engelske kongehuset, så man hadde nok funnet noen som kunne tatt over, hvis det var ønskelig. Stemmer, se bare på den britiske listen over arvtakere. Vår egen Kong Harald V er for eksempel nr 62 på listen for å ta over den britiske tronen. Jeg er nok ikke den første som har streifet tanken om å redigere inn mitt eget navn der :!: Q: Hva ville skjedd hvis kongefamilien døde? A: Livet hadde gått videre som normalt og Se & Hør hadde hatt litt mindre å skrive om. VG hadde vært i sjokk og norsk femipoesi døde ut. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg hadde forøvrig flagget på halv stang og vært lite mottakelig for humor. Ja, jeg er monarkist. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Kongefamilien gir Norge billig PR og noe å gjøre på 17. Mai De koster oss ikke å så mye i året heller, så jeg er en pragmatisk sosialist, og vinker til kongen hvis han skulle gått forbi Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Kong Harald og Kronprins Håkon har som sagt ikke lov til å reise, eller forlate landet, på samme tid. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Kong Harald og Kronprins Håkon har som sagt ikke lov til å reise, eller forlate landet, på samme tid. Får ikke far og sønn dra på guttetur sammen? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 De får ikke reise på samme fly, i alle fall. Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 De får ikke reise på samme fly, i alle fall. De flyr ikke sammen da men en serie ulykker rammer kongefamilien () Lenke til kommentar
Magnolian Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Ganske logisk at de ikke reiser sammen da. Vært en tabbe av dimensjoner om alle hadde tatt la oss si et Air France fly med defekt fartsmåler . Så fort kan det være gjort Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Meh, det er jo bare å ta en 9/11 - kræsje et fly inn i slottet på 17. Mai. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå