livviyo Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hei! Jeg er en 21 (snart 22) år gammel jente med 2 forskjellige årsstudier bak meg, som endelig tror jeg vet hva jeg vil. Jeg skal bruke neste år på å ta kjemi, fysikk og biologi, for å prøve å komme inn på Semmelweis University i Budapest. Kjenner noen som har gått der, og har lest masse om det på internett. Selv om de første årene virker veldig harde og teoretiske, virker skolen gøy! Men er selvfølgelig redd for å ikke komme inn til neste høst (2010)!!! Jeg føler jeg begynner å bli gammel og vil ikke vente lenger med å begynne medisinstudiet! Kjæresten min vil det samme, og han blir 24 i sommer og har aldri studert noe. Men han har derimot visst at han vil bli lege hele livet, bare tatt skolen litt useriøst. Han angrer selvfølgelig på det nå, og er, som meg, veldig gira på å få begynt til neste høst. vet det finnes et forkurs for opptaksprøven til Semmelweis som blir arrangert på universitetet vårsemesteret rett før opptaksprøven. Det koster visst MYE penger (30-40 000), men i tillegg blir det sagt at 95 % av de som tar det kommer inn. Noen som vet noe om dette forkurset? Er det noe å gå for, eller er det bare sløsing av penger? Vet noen hvor mange som pleier å søke, og hvor mange som kommer inn? Tuusen takk for svar!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå