abreham103 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 hei for å si det sånn så er den bærbare pcen min helt totalt fuc*ed alle knappene på tastaturet er ødelagte, det er en stor ripe i skjermen og pcen slår seg av, av seg selv hver t 5. minutt. Er det noen som har et forslag åssen jeg kan få en ny pc uten å måtte betale en formue? Det er en dell XPS M1710 hvis det hjelper Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Er det din skyld at den er sånn? Hvis ikke er det jo bare å gå til forhandleren og kreve erstatning, regner med at det er litt reklamasjons tid? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Man kan ikke bare komme å kreve erstatning. Selger har rett til to avhjelpsforsøk av samme feilen. Når samme feil oppstår for 3.gang, kan man kreve ny pc/pengene tilbake. Man må også reklamere innen rimelig tid etter feilen/mangelen har oppstått. Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 ja jeg sølte brus over hele tastaturet.. deter ikke reklmasjonstid nei den er fra 2007. men det med at den slår seg av er IKKE min feil, er det ingen måte å få gjort det på da? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Ehm, tviler på at alle tastene på tastaturet blit ødelagte helt av seg selv, eller at det plutselig kommer en ripe i skjermen. Jeg tror du har vært for hard med maskinen din, og at du bør kjøpe deg ny. Correct me if I'm wrong. Det at den slår seg av kan komme som en følge av at du har behnadlet PC'en for hardt. Endret 5. juni 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Reklamasjonstiden er 5 år. Er mulig det er en sammenheng med at den slår seg av og at du sølte brus over hele tastaturet? Det er mulighet siden den slår seg av etter 5 min. Da er det ikke pga varme, skulle man tro. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg var så uheldig å søle et halvt glass vann over tastaturet, var kjapp nok til å slå av ,snu den opp ned å la den tørke Berget meg der for å si det sånn. En kompis sølte en hel flaske pepsi over sin. den ble tregere etter 2 måneders bruk. hovedkortet hadde eiret Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Litt vann gjør ingenting så lenge man ikke kortslutter noe. Brus derimot er jo klissete osv, så det er jo et herk å få i tastaturet. Hvis man har en PC som er såppas herpa som denne høres ut til å være, så kan det være 1000 årsaker til rebootinga. Man kommer vel heller ikke langt med reklamasjon hvis det åpenbart er brukerfeil? (Ikke meningen å påstå at det er snakk om brukerfeil, men utfra opplysningene i første-post høres det ut som det i mine ører) Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 jeg har ikke behandlet pcen hardt, untatt den med ripen da:( den begynte bare å lade seg mindre og mindre etter hvert som tiden gikk, helt til den ikke kunne lade seg noe mer ;S så nå slår den seg av, av seg selv all the time jeg har ikke behandlet pcen hardt, untatt den med ripen da:( den begynte bare å lade seg mindre og mindre etter hvert som tiden gikk, helt til den ikke kunne lade seg noe mer ;S så nå slår den seg av, av seg selv all the time Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Siden du har grist cola i tastaturet så må du nok ta dette på din kappe. Sannsynligvis så har det rent cola gjennom tastaturet og ned på hovedkort og da er det gjort. Du må nok bare belage deg på å kjøpe en ny pc. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hvis du sølte brus i den ta den på innbo forsikring, men du må betale egenandel. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til dette er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå