Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile (igjen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke jeg nei, men jeg kjenner en del som fikk over antall stemmer for utbygging av sentral, men ingenting har skjedd...

 

Vel, det tar nok tid, lang tid og jeg tror nok at FM kanskje ble tatt litt på senga av den enorme interessen.

Dessuten har jo TN satt i gang en stor utbygging, 202 nye sentraler så langt i år og det kommer flere runder så ADSL-utbyggingen ruller bra i øyeblikket.

Lenke til kommentar

Muligens at det gjør det de sa de skulle, bygge ut ADSL i distriktene der det ikke er ADSL fra før. Hittils har de da bare kobla opp folk i Oslo på sentraler hvor ADSL allerede var tilgjengelig.

 

Er ikke det den såkalte runde to som skal være starten på dette da?

Lenke til kommentar
På min sentral, med 72 interessenter, har jeg denne meldingen når jeg logger inn:

 

Sentral estimert klargjort 2003-05-25

 

Så får vi se...

 

Tror nok Hr. Ar`Kritz må smøre seg med litt tålmodighet da datoen kun er et estimat. Min kilder sier at speilingen av fiberen i fra Farsund vil være oppe å gå i begynnelsen av Juni og etter det, ca.3 uker vil linje være aktive i ditt hjem. Så jeg antar at vi har xdsl i slutten av Juni begynnelsen av Juli.

 

Ha en fin kveld...

Lenke til kommentar

Tingen er vel den at når det er nok mennesker som har meldt seg på på en sentral så havner den nederst i utbyggingsbunken. Det er rimelig dyrt og ressurskrevende å bygge ut en sentral (takket være tele*or (*=h)), og derfor tar de vel en og en. Dessuten må de vel stoppe en gang iblandt og ta en pust i bakken for å oppgradere sine egne ut-linjer.

 

spekulasjonene ble brakt til deg i samarbeid med enden :wink:

Lenke til kommentar
Kort spørsmål, er det noen som har fått bøffet oversikten over nye adsl utbyggingslokasjoner, dvs. etter de siste 126?

 

Er vel litt tidlig vil jeg tro eller har du info om at de er sluppet?

 

Derfor "Bøffet" Kanskje nokon som jobbar hjå stjelenor som veit meir en oss andre.

Lenke til kommentar

Derfor "Bøffet" Kanskje nokon som jobbar hjå Telenor som veit meir en oss andre.

 

Jeg har ikke hørt om det er vedtatt noen runde tre i år men jeg tror ikke de slipper noen ny plan før noe ut på sommeren i og ned runde to går litt ut på høsten.

Får jeg info skal jeg hive det opp på weben min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...