Bjox Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Heisann... Jeg holder på å lage et lite program som skal registrere når jeg trykker på en spesiell tast, for eksempel tasten V. Når programmet registrerer at V er trykt, så skal programmet trykke på en annen tast, for eksempel B. Hva er koden for å registrere tastetrykk og "trykke" på taster i VB08 express? Er litt ny på VB bare sånn til info... Endret 5. juni 2009 av Bjox Lenke til kommentar
VB08U Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Heisann... Jeg holder på å lage et lite program som skal registrere når jeg trykker på en spesiell tast, for eksempel tasten V. Når programmet registrerer at V er trykt, så skal programmet trykke på en annen tast, for eksempel B. Hva er koden for å registrere tastetrykk og "trykke" på taster i VB08 express? Er litt ny på VB bare sånn til info... Ja... jeg vet ikke helt hvordan du kan få det til å registrere at den er trykt men bruk: SendKeys.Send("B") og hvis du trenger flere for exempel B og TAB: SendKeys.Send("B" & "{TAB}") Taster som Tab, enter, shift og Ctrl må du skrive "{}" rundt! PS: Jeg er litt ny jeg også jobber med et program som heter AL Station last ned på: www.andreas.aquafun.no/ALS mail: [email protected] Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du må bruke et Windows API som heter Global Hotkeys. Det finnes garantert ferdigskrevne klasser for dette på nettet. Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles TextBox1.KeyDown If e.KeyData = Keys.V Then Med dette kan du fortelle hva som skal skje når du trykker ned tasten "V" i en tekstboks. Dette blir da: Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles TextBox1.KeyDown If e.KeyData = Keys.V Then SendKeys.Send("B") End Sub Endret 8. oktober 2009 av ETOD Lenke til kommentar
backup Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Reagerer bare på stor V ved shift + v, og B dukker opp der cursor måtte stå i et skrivefelt enten innen formen som for eksempel i en textbox eller utenfor formen som for eksempel i Notepad. Krever en Timer kontroll på formen! Public Class Form1 Private Declare Function GetAsyncKeyState Lib "user32" (ByVal vkey As Long) As Integer Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Timer1.Enabled = True Timer1.Interval = 1000 End Sub Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick Dim v As Boolean, shift As Boolean v = GetAsyncKeyState(Keys.V) shift = GetAsyncKeyState(Keys.ShiftKey) If v = True And shift = True Then SendKeys.Send("B") End If End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå