dronjom Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Måtte vel trengt mange dommere for å holde styr på hvem som var nest sist på ballen til enhver tid. har du hørt om teknologi og tekniske ting? alt kan skje i fremtiden! før eller siden vil folk tenke 3 istenenfor 2 tenkte på det litt som golfen, at det blir en særegen rikmannssport og for de som vil se en ny vri av fotballen. når det gjelder innkast, corner og sånn så kan man kanskje ha det slik at det ikke brukes, men at det alltid blir utspill fra mål, selv når det er eget lag som skyter ut ballen. Jeg nevnte det vel tidligere, men vil presisere. Da blir det enklere å rydde opp når det kommer et flertall og angriper for man trenger bare å mæle ballen ut over sidelinna, og da slipper dommerne å tenke på hvem som var sist nær ballen offsde er jeg litt mer usikker på enda, men det skal jeg klekke ut snart Lenke til kommentar
Skibbizboy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Absolutt en kreativ Idé, personlig så håper jeg ikke det blir sånn, elsker spillet slik det er i dag, synes at alt for mye teknologi bare ødelegger. Er bra at det kan skje situasjoner der ballen er over en halv meter innenfor mål, men likevell blir det ikke dømt mål. Det er litt av sjarmen med det Lenke til kommentar
Bonzoor Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Måtte vel trengt mange dommere for å holde styr på hvem som var nest sist på ballen til enhver tid. har du hørt om teknologi og tekniske ting? alt kan skje i fremtiden! før eller siden vil folk tenke 3 istenenfor 2 tenkte på det litt som golfen, at det blir en særegen rikmannssport og for de som vil se en ny vri av fotballen. når det gjelder innkast, corner og sånn så kan man kanskje ha det slik at det ikke brukes, men at det alltid blir utspill fra mål, selv når det er eget lag som skyter ut ballen. Jeg nevnte det vel tidligere, men vil presisere. Da blir det enklere å rydde opp når det kommer et flertall og angriper for man trenger bare å mæle ballen ut over sidelinna, og da slipper dommerne å tenke på hvem som var sist nær ballen offsde er jeg litt mer usikker på enda, men det skal jeg klekke ut snart Da ville vi aldri mer se forvarstabber eller heldige mål, fordi en forvarsspiller kan bare tuppe ballen ut i stedet f.eks å måtte skjerme ballen ut, som KAN være risikabelt. Endret 8. juni 2009 av kapers12 Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Måtte vel trengt mange dommere for å holde styr på hvem som var nest sist på ballen til enhver tid. har du hørt om teknologi og tekniske ting? alt kan skje i fremtiden! før eller siden vil folk tenke 3 istenenfor 2 tenkte på det litt som golfen, at det blir en særegen rikmannssport og for de som vil se en ny vri av fotballen. når det gjelder innkast, corner og sånn så kan man kanskje ha det slik at det ikke brukes, men at det alltid blir utspill fra mål, selv når det er eget lag som skyter ut ballen. Jeg nevnte det vel tidligere, men vil presisere. Da blir det enklere å rydde opp når det kommer et flertall og angriper for man trenger bare å mæle ballen ut over sidelinna, og da slipper dommerne å tenke på hvem som var sist nær ballen offsde er jeg litt mer usikker på enda, men det skal jeg klekke ut snart Da ville vi aldri mer se forvarstabber eller heldige mål, fordi en forvarsspiller kan bare tuppe ballen ut i stedet f.eks å måtte skjerme ballen ut, som KAN være risikabelt. Det vil jo dukke opp mange andre delikatesser, når det kommer 12 i agrep mot 7 er det bare om å gjøre å få fatt i ballen og pælme den ut.Det er jo mer logisk å gjøre alt for å skyte vekk ballen enn merkelig skjerming.Og man slipper inkast slik at fotball blir Fotball. man slipper å trene arm musklene som i utgangspungtet ikke har noe med fotsport å gjøre.da har keeperen enedømme på å bruke armene slik som i is hockey. Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg har funnet ut en ny ting som kan bli en viktig greie. Det kan være slik at man har en viss kvote man kan skyte ballen ut av banen innenfor egen del av banen. Dersom man var sist nær ballen fem ganger medfører dette gult kort, er man nær ballen 10 ganger blir man utvist. Dette vil jo også gjøre det ekstra spennende mot slutten av gamet fordi mange av spillerme er på grensen til kort samtidig som spillerne ofrer alt for å få ballen ut av sin egen del av banen. Det blir to motstridende faktorer som gjør det ekstra spennende. En ekstradommer som sitter på et kontor utenfor banen kan telle antall skudd utenfor egen del av banen på hver spille. Keeperen får ballen selv om spilleren har skutt ut ballen for femte gang og får kort. Håper dere synes dette forslaget høres greit ut løser problemet med unødvendige tilbakespill Jeg kommer med mer når jeg får fler idèer Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Skjønte ikke det siste der. Hva er vitsen med å gjøre alt så kompisert? Det vil jo dukke opp mange andre delikatesser, når det kommer 12 i agrep mot 7 er det bare om å gjøre å få fatt i ballen og pælme den ut.Det er jo mer logisk å gjøre alt for å skyte vekk ballen enn merkelig skjerming.Og man slipper inkast slik at fotball blir Fotball. man slipper å trene arm musklene som i utgangspungtet ikke har noe med fotsport å gjøre.da har keeperen enedømme på å bruke armene slik som i is hockey. Slippe å trene musklene i armen? Hvordan skal du greie å vinne en duell da? Uansett, man trenger ikke så mye muskler for å ta et innkast. Blir idiotisk om man tar innkastet bort fra sporten. Synes det er bra at du vil lage en ny variant av fotballen, men er enkelte ting jeg er uenig i. Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Nå har jeg fått en tidligere tippeligaspiller i gruppa mi, han spiller nå i Sogndal, han skrev til meg at han syntes idèen hørtes interessant ut og at han ville prøvd det en dag Skjønte ikke det siste der. Hva er vitsen med å gjøre alt så kompisert?... Synes det er bra at du vil lage en ny variant av fotballen, men er enkelte ting jeg er uenig i. Trenger ikke være så komplisert. En annen ting kan jo være at man blir utvist i 2 minutter som i håndball, eller at dommeren bare selv bestemmer å gi gult kort om det blir for mye tilbakespill, skudd ut av banen eller samarbeid med en av motstanderne. Man kan jo være uenig selvsagt. Det er jo nødvendig for å bli en flittig diskusjon takk for tilbakemeldinger så langt Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Nå er facebook-gruppa mi oppe i 79 medlemmer alt!! http://www.facebook.com/home.php?#/group.p...3087&ref=mf Har også laget en tegning for volleyball, for med tre lag i volleyball vil det jo ikke forekomme samarbeid mellom to av laga for man står jo adskilt. Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Nå har gruppa passert 100 medlemmer! Jeg har også kommet opp med en idè om at det kan jo lages en fotball film med 3-lags kamper dersom det ikke fungerer i virkeligheten, det kan jo bli skikkelig action enten at handlingen følger noen som prøver ut denne nye sporten, eller at den følger utvikleren, eller kanskje helst begge deler. Her er forøvrig positive kommentarer fra facebookgruppa: medlemX skrev7. juni 2009 kl. 17:19 hadde vært gøy å sett dette i virkeligheten, er klar for å prøve medlemY skrevI går kl. 17:37 Synes dette hørtes ut som en dritkul idé! Kjør på! Ikke hør på de som er negative, det er alltid noen som aldri gidder å gjøre en dritt som skal ha sin mening mot de som vil noe. Lykke til Endret 15. juni 2009 av dronjom Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg synes egentlig denne tråden burde flyttes da det er snakk om en ny sport. Lenke til kommentar
dronjom Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg synes egentlig denne tråden burde flyttes da det er snakk om en ny sport. samme for meg admin får bestemme, men det er jo fremdeles fotball da, bare litt ut over det vanlige liksom. Delforumet heter jo Fotball, ikke "fotball med to lag og 11 på hvert lag, strengt strengt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå