Gå til innhold

Ny oppgradring til min PC - Trenger deres forslag ( pris 10-20k )

Anbefalte innlegg

Heisann HW brukere

Da er tiden inne for en liten el. stor oppgradring til pc'n min igjen.

Jeg kjøpte meg en ny pc fjor sommer men jeg føler det er på tide med en oppgradring igjen.

Så hvis du leser den posten her så hadde jeg satt pris på om du kunne kommet med noen forslag oppsett.

Dette er pc'n jeg kjøpte meg i fjor sommer: Min pc i dag

Om jeg ikke tar feil så er det fortsatt en grei ok gaming pc , men som sakt så kunne jeg tenkte meg noen nye deler til den.

Jeg regner med at jeg kan bruke mange deler av pcn jeg har nå.

Først må jeg si at jeg har veldig lite erfaring med sette sammen pc'er , jeg føler meg fortsatt grønn på hva som passer / ikke passer sammen.

Det jeg er på utkikk etter er:

* Nytt grafikk kort MSI Radeon HD 4870 X2 ?

* Muligens nytt hovedkort? Asus Rampage II Extreme?

* Ny prossesor Intel Core i7 920 ?

* Muligens ny RAM Vet ikke hva jeg skal velge her men ser helst at jeg har 4gig igjen

Det store spørsmålet er om disse delene passer sammen med gamle systemet jeg har ???

Alt jeg ønsker er en rå gaming pc , pri 1 :)

Takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg

//Oscar

Endret av Oscarmr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du skal ha noen problemer med å bruke de komponentene sammen med det du allerede har. Stømforsyningen din er bra nok til å kunne dra skjermkortet. Du er nødt til å kjøpe deg DDR3 minne, 3x2GB moduler burde bli bra. Når det gjelder hvilken type DDR3 du bør kjøpe er jeg litt usikker. Er på utkikk etter det samme selv.

Lenke til kommentar

De komponentene funker fint med det du har fra før ja med unntak av kjøleren og RAM. Vet ikke om et finnes et 1366 kit til den, men det kan du jo undersøke. i7 utvikler mye varme så en god kjøler er et must.

Ville også kjøpt et 6GB kit med DDR3 1600MHz RAM hvis du har tenkt å klokke litt. Pris 1000-1300kr. Du kan ikke bruke DDR2 brikkene du har fra før. Hvis du ikke skal klokke trenger du ikke fullt så gode brikker, men de må være DDR3.

i7 920 tar lett opp til 3.4-3.5GHz uten å øke vcore engang. 3.8GHz og til og med 4GHz er helt oppnåelig. Du kan kjøpe i7 920 stepping d0 fra microplex, netshop eller digital impuls for et par hundre mer. Den klokker lettere og på lavere vcore. Det hovedkortet er overkill hvis du ikke skal klokke også.

Endret av rhym
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...