Gå til innhold

Var ikke buss billig før?

Anbefalte innlegg

skal en tur til Tunisia i sommer og grunnet hard økonomi tenkte jeg å ta buss Til oslo. men ser dagognattekspressen.no at normal pris på en voksen fra Molde til oslo er 622 kr. 

Synest å huske at buss var det billigste reise valget før, men få valgte dette siden det var mer "luksus" å ta fly eller tåg.

Kan få tog billet til 300 kr, men da må jeg ta buss til Åndalsnes, så tilsammen blir det vel enn 450-500 kr pr pers.

Billigste fly koster 591,- fra molde til oslo. så hvorfor i all verden skal jeg velge å sitte på en trang buss i 9timer når det er billigere med både fly og tog? andre som reagerer på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bussprisene må settes ned hvis man vil at fler skal ta buss framfor å kjøre bil!

Egentlig er jo lavprisbusser veldig billig men bor man på Åndalsnes, ja da bor man på Åndalsnes. Dyrt å sende en buss med 1-2 personer fra skogen og inn til sivilisasjon :!:

Lenke til kommentar

De fleste har vel flyskrekk i større eller mindre grad, men det kan veldig lett kureres.

1) Man må ta inn over seg statistikken. Til tross for at det er veldig spektakulært når det en sjelden gang skjer en ulykke er det langt langt tryggere å fly enn å for eksempel kjøre bil. Turen til og fra flyplassen er langt farligere enn flyturen.

2) Man må ha en metode for å takle panikk som man kan få når det er små perturbasjoner. Den jeg vil anbefale er å lukke øynene og forestille seg hva den størrelsen bevegelse man kjenner kunne kommet av i en bil. Som oftest vil man komme til at det man skremmes av i et fly kun tilsvarer mindre ujevnheter i asfalten om man hadde vært i en bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...