jscottyman Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Abonnerer på en 10/10 fiber linje fra Enivest. Routeren er produsert av Allied Telesis og hører til iMG-616 serien. Av en eller annen grunn (har mine teorier) så er brukerens kontroll over denne routeren bevisst satt til et minimum av ISP. GUI er slått av, firmwareoppdateringer krever kunderegistrering hos AT, som igjen krever bekreftelse fra ISP på at man har tillatelse, og det nekter de å gi. Jeg ringte kundeservice for å be de om å åpne noen spesifikke porter på et par IP-adresser, men det var visst også for mye å be om. På grunn av dette har jeg tenkt å sette opp en ny router under 192.168.80.254 (DMZ) for å danne et subnett med fri flyt. Og da må jeg vite hva som trengs av utstyr for å fikse det. #1: Hvilken trådløs router vil dere anbefale? Per nå er tv-tuneren tildelt DMZ ip'en via kabel. Tuneren har ikke nettverkskort, men internettilgang er et must og den må under subnettet (pga. port-forwarding). #2: Finnes det et slags "stand-alone" nettverkskort med RJ-45 utgang? #3: Hvilket trådløst-nettverkskort anbefales? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå