Gå til innhold

BK: Grønnsaker er sunt (ny versjon)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes bilde 2 er best. Det virker litt lettere og luftigere og mer naturlig enn bilde 1. Kontrasten til det første bilde blir for hard, og får grønnsakene til å virke kunstige. Ellers så haller vekten på bildet litt mot høyre, og jeg tror det kanskje hadde blitt litt bedre om du hadde tatt med mer av bildet på høyresiden for å gjøre det litt mer balansert (på grunn av brokkolien på vekten).

Lenke til kommentar

Jeg ville brukt et objektiv som er skarpt fra hjørne til hjørne. 18 mm blir for vidt for slike bilder. Synes du helst burde bruke objektiver uten noen slags forvrengning og som gir et helt flatt bilde.

Litt dumt at man ser duken og det er enkelte områder som er for utbrente. Det er også ugjevn hvitfarge på bakgrunnen, så det er viktig å ha mye lys på den.

Husk å sprut vann på grønnsakene, har mye å si for hvor friskt det ser ut.

Eller veldig bra! :)

Lenke til kommentar

Grei idé, men for sløvt utført.

Som nevnt, bakgrunnen er ikke jevnt hvit og lyset er ALTFOR hardt. Tror fotograferingen din hadde hatt godt av en softbox. Harde refleksjoner på både grønnsaker og på vekten. Klar over hvor vanskelig det er å ta bilder av tomater med blits uten å få slike refleksjoner, men man burde jobbe aktivt for å gjøre de minst mulig.

Så grunnet dårlig teknisk utførelse, fungerer dette bildet dessverre ikke for meg...

Lenke til kommentar
Grei idé, men for sløvt utført.

Som nevnt, bakgrunnen er ikke jevnt hvit og lyset er ALTFOR hardt. Tror fotograferingen din hadde hatt godt av en softbox. Harde refleksjoner på både grønnsaker og på vekten. Klar over hvor vanskelig det er å ta bilder av tomater med blits uten å få slike refleksjoner, men man burde jobbe aktivt for å gjøre de minst mulig.

Så grunnet dårlig teknisk utførelse, fungerer dette bildet dessverre ikke for meg...

Ja, har tenkt meg å skaffe meg en softbox.

Lenke til kommentar
Synes egentlgi hele vekten var litt i veien i bildet. Mekk deg noen versjoner uten den, så faller det trolig bedre i smak hos meg i allefall.

Ta bort vekten???

Det er jo den som gjør bilde bra.

Jeg synes at bilde hevet seg mange steg nå som du har fjernet de utbrente steden, bra jobbet :thumbup:

Endret av superbat
Lenke til kommentar
Synes egentlgi hele vekten var litt i veien i bildet. Mekk deg noen versjoner uten den, så faller det trolig bedre i smak hos meg i allefall.

Ta bort vekten???

Det er jo den som gjør bilde bra.

Jeg synes at bilde hevet seg mange steg nå som du har fjernet de utbrente steden, bra jobbet :thumbup:

Takk takk, noen flere meninger om det nye bildet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...