Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For oss som hadde Fysikkeksamen FY2 5.6


Anbefalte innlegg

fikk kanskje 2 feil tilsammen på deloppgavene, og så er jeg usikker på oppgave 2b på del 1..

 

Oppgave 3 klarte jeg alt på, hvis du har riktig da;)

Oppgave 4 og 5 klarte jeg bare det som du sier er "det vanskligste".. Jeg tenker alltid for avansert på alt annet...

På oppgave 5 satt jeg opp og løste en diffrensiallikning for å finne ut luftmotstanden osv.. tror ikke det var slik det skulle gjøres?:p

Derfor håper jeg på karakter 3 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fikk kanskje 2 feil tilsammen på deloppgavene, og så er jeg usikker på oppgave 2b på del 1..

 

Oppgave 3 klarte jeg alt på, hvis du har riktig da;)

Oppgave 4 og 5 klarte jeg bare det som du sier er "det vanskligste".. Jeg tenker alltid for avansert på alt annet...

På oppgave 5 satt jeg opp og løste en diffrensiallikning for å finne ut luftmotstanden osv.. tror ikke det var slik det skulle gjøres?:p

Derfor håper jeg på karakter 3 :p

Difflikning?! :p Mulig det kunne gitt deg riktig svar, men regner virkelig ikke med at det var slik den skulle gjøres. :tease: Sto vel i oppgaven at vi skulle se vekk ifra friksjon/luftmotstand? (Mulig det var på en annen oppgave, men uansett). :)

Lenke til kommentar
Gjeldende siffer-oppgaven:

a = 2,0 og t = 4,000 s

v = 14 m/s (to gjeldende siffer)

 

Riktig tid var vel kanskje 7,00, men svaret tror jeg vel er riktig

 

Strømretningen i leder 1 og 2:

* Begge har strømretning oppover

 

Okei, mulig jeg ikke er helt med her, men det lages vel ikke noen sløyfe her, så det blir vel ikke indusert noen strøm her? Fluksen er jo konstant også?

 

Hvilken partikkel i betastråling (datterpartikkelen til elektronet):

* Nøytrino

 

Tror kanskje dette er en antinøytrino

 

 

I tillegg til dette vet jeg også at jeg og brukte 27km som radius, og ikke som omkrets. Jeg glemte også at partikkelen i oppgave 4 også hadde potensiell energi i strømfeltet når den var i ro fra før av, så endte opp med en fart som var litt for stor

 

 

Slenger opp del 2 her. Hvis noen er interressert kan jeg legge opp et løsningsforslag også senere, har alt på data allerede

EVV_2009REA3005___F04S.pdf

Lenke til kommentar
Edit: oja det var ditt løsningsforslag? Trodde det var fra Udir elns. :p

 

Ja, nei, det er mitt, men ikke si det til noen. Satt til slutt, så fikk lov til å ta det med hjem.

 

Begynner å bli ganske sikker på at alt er rett, etter at den røde rettingen kom.

 

 

Edit: Ja, rødt er det riktige svaret ja

Endret av jonchristian
Lenke til kommentar

Ikke si det til noen? Er da vel lov å ta med hjem? Tok selv med kladden hjem. :)

 

Ser ut til at jeg har rett på alt på del 2. Får håpe de 2-4 feilene på del 1 ikke trekker for mye ned.

 

Edit: med 4 feil på del 1 (= 85 % riktig ca) og la oss si 95 % riktig på del 2, så blir det totalt ca. 90 % riktig ... og det er vel 5-er. :p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Tror nok del 1 også gikk ganske greit. Hadde håpet på en sekser, men den henger vel kanskje litt tynt nå kanskje.

 

Et poeng trekk for radiusfeil og et poeng for feil på kulene med ladning, i tillegg til eventuelle feil på del 1 gir vel kanskje 55-57/60?

 

 

Det er vel omtrent akkurat på grensa kanskje?

 

 

I tillegg vet jeg jo ikke om jeg har skrevet utfyllende nok på "stiloppgaven" på del 1, selv om jeg fylte alle sidene som var med i oppgavesettet.

 

 

 

95% riktig er jo 57, så det er kanskje en sjanse for det?

 

 

2bb1 - er vel mer redd for at en eventuell sensor kan knytte oppgaven min til noe, de skal helst være helt blanke når de retter de. Selv om sjansen for at sensorern er her på forumet kanskje er liten, er vel sensorene våres de som er mest oppdatert på data siden det visstnok var de som skulle rette de digitale oppgavene

 

Edit: tror nok jeg går for en femmer ja

Endret av jonchristian
Lenke til kommentar
Okei, løsningsforslag på del 2. Rettede deler med rødt. Tror kanskje ganske mange har gått i samme fella som meg med radiusen på LHC.

 

Gi beskjed dersom dere finner noen flere feil.

 

Takker

 

Ser jeg har tenkt som deg i nesten alle oppgavene og satt opp de samme likningene, likevel har jeg fryktelig mange andre svar. Jævla kalkulator :realmad::wallbash:

 

En ting som iriterer meg noe sykt er oppg. 5B, hvor jeg brukte tre sider med utregninger til å komme frem til x veriden og derretter regne ut høyden under broa.

 

 

Er ikke helt enig i den siste oppgaven, da farten burde være høyest før det har startet å virke noen friksjonskraft på strikket. Altså første gang han passerer punktet hvor det uelastiske tauet og det ustrukkne strikket henger uten påvirkning (10 meter + 12,4 m), dvs 22,4 m under broa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...