Gå til innhold

Bronkitt og luftveisinnfeksjon. Har jeg det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dra til legen. Er vel den sikreste måten å finne det ut på. Jo tidligere jo bedre.

Fra Apotek1 sine nettsider:

"Årsaker til akutt bronkitt

Bronkiene er fortsettelsen av luftrøret og danner mange forgreninger videre nedover i lungene. Akutt bronkitt skyldes som regel virus i disse bronkiene. Influensavirus og RS-virus er de som hyppigst forårsaker akutt bronkitt. I enkelte tilfeller kan bakterier være årsaken."

Influensavirus og RS-virus er begge smittsomme gjennom spytt.

Endret av Tufte
Lenke til kommentar
Dra til legen. Er vel den sikreste måten å finne det ut på. Jo tidligere jo bedre.

Er ikke noe vits hvis jeg ikke kjenner noe smerte i hals eller andre steder. Derfor jeg spør her så jeg kan spare 250,-

Ja, beklager. Glemte helt bort spørsmålet ditt før jeg hadde trykket på "Svar", har redigert innlegget mitt nå :)

Lenke til kommentar

Fra Apotek1 sine nettsider:

"Årsaker til akutt bronkitt

Bronkiene er fortsettelsen av luftrøret og danner mange forgreninger videre nedover i lungene. Akutt bronkitt skyldes som regel virus i disse bronkiene. Influensavirus og RS-virus er de som hyppigst forårsaker akutt bronkitt. I enkelte tilfeller kan bakterier være årsaken."

Influensavirus og RS-virus er begge smittsomme gjennom spytt.

FAEN

Er ikke noe vits hvis jeg ikke kjenner noe smerte i hals eller andre steder. Derfor jeg spør her så jeg kan spare 250,-

Ja, beklager. Glemte helt bort spørsmålet ditt før jeg hadde trykket på "Svar", har redigert innlegget mitt nå :)

Maks irriterende ass. Men takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...