4FrntSTL Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hei folkens, Fikk en telefon i dag av min kjæreste og hun sa at hun hadde luftveisinnfeksjon/bronkitt. Er det noen som vet om det smittes gjennom spytt? Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Dra til legen. Er vel den sikreste måten å finne det ut på. Jo tidligere jo bedre. Fra Apotek1 sine nettsider: "Årsaker til akutt bronkitt Bronkiene er fortsettelsen av luftrøret og danner mange forgreninger videre nedover i lungene. Akutt bronkitt skyldes som regel virus i disse bronkiene. Influensavirus og RS-virus er de som hyppigst forårsaker akutt bronkitt. I enkelte tilfeller kan bakterier være årsaken." Influensavirus og RS-virus er begge smittsomme gjennom spytt. Endret 5. juni 2009 av Tufte Lenke til kommentar
4FrntSTL Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Dra til legen. Er vel den sikreste måten å finne det ut på. Jo tidligere jo bedre. Er ikke noe vits hvis jeg ikke kjenner noe smerte i hals eller andre steder. Derfor jeg spør her så jeg kan spare 250,- Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Dra til legen. Er vel den sikreste måten å finne det ut på. Jo tidligere jo bedre. Er ikke noe vits hvis jeg ikke kjenner noe smerte i hals eller andre steder. Derfor jeg spør her så jeg kan spare 250,- Ja, beklager. Glemte helt bort spørsmålet ditt før jeg hadde trykket på "Svar", har redigert innlegget mitt nå Lenke til kommentar
4FrntSTL Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Dra til legen. Er vel den sikreste måten å finne det ut på. Jo tidligere jo bedre. Fra Apotek1 sine nettsider: "Årsaker til akutt bronkitt Bronkiene er fortsettelsen av luftrøret og danner mange forgreninger videre nedover i lungene. Akutt bronkitt skyldes som regel virus i disse bronkiene. Influensavirus og RS-virus er de som hyppigst forårsaker akutt bronkitt. I enkelte tilfeller kan bakterier være årsaken." Influensavirus og RS-virus er begge smittsomme gjennom spytt. FAEN Dra til legen. Er vel den sikreste måten å finne det ut på. Jo tidligere jo bedre. Er ikke noe vits hvis jeg ikke kjenner noe smerte i hals eller andre steder. Derfor jeg spør her så jeg kan spare 250,- Ja, beklager. Glemte helt bort spørsmålet ditt før jeg hadde trykket på "Svar", har redigert innlegget mitt nå Maks irriterende ass. Men takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Dra til legen asap, jo raskere du får behandling - om du er smittet -, jo raskere er behandlingen over vil jeg tippe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå