Gå til innhold

Otto Jespersen siktes for flaggbrenning

KAS

Anbefalte innlegg

[Artikkel]

Hva er dette for idioti?

Alt han gjorde var å tenne et lys, det var en statist som flyttet flagget over lyset så det tok fyr! Når ble det straffbart å tenne lys her i landet?

Paradoksalt nok er det tillatt med flaggbrenning i hjemlandet til flagget det gjalt, men det er en annen sak.

Er det riktig at politiet bruker tid og resursser på slike fillesaker som dette, hvor man til og med kan sette spørsmål ved om Otto kan straffes for medvirkning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå var det jo ikke Otto som brente flagget heller! Han var jo ikke halvnære engang!

Akkurat. Så hvorfor da sikte han når han ikke har begått noe lovbrudd? Skulle gjerne meldt meg frivillig som advokat for OJ GRATIS om jeg kunne.

Lenke til kommentar

Jeg holder med Otto, han er den mest geniale komikeren vi har :woot:

Tadcomp, selv om han beordra noen til å tenne på flagget så er det vel ikke hans skyld? Akkuratt som om jeg sa til en kompis, ta og slå jul han fyren der borte opp!

Så er det kameraten min's feil da, ikke min feil, fordi jeg sa han skulle gjøre det.!

Lenke til kommentar
Jeg holder med Otto, han er den mest geniale komikeren vi har :woot:

Tadcomp, selv om han beordra noen til å tenne på flagget så er det vel ikke hans skyld? Akkuratt som om jeg sa til en kompis, ta og slå jul han fyren der borte opp!

Så er det kameraten min's feil da, ikke min feil, fordi jeg sa han skulle gjøre det.!

Eller for å se det i den andre enden av forbrytelsesrekken:

Om jeg sier til en venn: Du, vet du hva? Jeg liker ikke han derre nye typen, du hadde ikke gidda å knerte fyren for meg?

Om han da (er så dum) å gjør det, får jo ikke bare han straff...

Medvirkning til straffbar handling er også straffbart.

Lenke til kommentar

Eller for å se det i den andre enden av forbrytelsesrekken:

Om jeg sier til en venn: Du, vet du hva? Jeg liker ikke han derre nye typen, du hadde ikke gidda å knerte fyren for meg?

Om han da (er så dum) å gjør det, får jo ikke bare han straff...

Medvirkning til straffbar handling er også straffbart.

Veldig viktig poeng :yes:

Pussig at ikke folk skjønner det, ikke nok med at han er "medskyldig",men han er jo "bakmannen"(beordret handlingen) også.

Men......Otto er jo jævli kul likevel, håper han slipper straff, rettsvesenet burde ha viktigere ting å tenke på. :grumpy: :grumpy:

Lenke til kommentar
(...) håper han slipper straff, rettsvesenet burde ha viktigere ting å tenke på. :grumpy: :grumpy:

Enig. Men i denne saken er det snakk om prinsipper, og om OJ ikke blir bøtelagt for dette vil det gi rom for andre flaggskjendere til å vanære symboler som for noen er svært viktige. (sånn forresten, det er selvsagt kun snakk om bot som straffemiddel her)

Husk at mange ser på flagget som det helligste symbol på ens tilhørighet. Dette dreier seg ikke bare om hvorvidt man skal bruke ressurser på tilsynelatende uskyldige tv-stunts.

Selv mener jeg OJ bør få lov til slikt, selv om det er på grensen. Det er viktig å ha rom for politiske kommentarer i samfunnet!

Lenke til kommentar
i rettsalen: Han er jo den kuleste og mest genilae komikeren vi har!!!. da blir han nok frikjent.

Jepp. Hadde jo nesten vært morsomt hvis advokaten hans presterer og si noe sånt. Aktoratet har jo ingenting de skulle sagt etter en sånn tordentale :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...