Propofol Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hei! Noen som vet om jeg kan få refusjon av kiropraktorutgifter nå som jeg er sykemeldt? Har ikke blitt henvist til kiropraktor av fastlege, men oppsøkt kiropraktor på egen hånd. Det er snakk om to konsulteringer på ca 400 kroner hver. Det koster fort mye å bli syk. -propofol Lenke til kommentar
gorber Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det er uansett under egenandelsgrensen på 1500,- Kanskje arbeidsgiver er villig til å dekke kostnaden om den fører til at du er raskere tilbake til jobb? Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Det er uansett under egenandelsgrensen på 1500,- Kanskje arbeidsgiver er villig til å dekke kostnaden om den fører til at du er raskere tilbake til jobb? Arbeidsgiver er i offentlig sektor, tviler sterkt på det. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Slik jeg ser det er det eneste utvei for deg, og alt du taper på å spørre er at du får nei. Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hei. Det er beklagelig at du har blitt syk og fått behov for kiropraktor. God bedring. - Du har ikke krav på noen dekning av dette, selvom du er sykemeldt. For noen år siden kunne man få egenandelene påført egenadelskortet, men dette opphørte for en 3-4 år siden. Da sank prisen med ca 30-30 kr behandling. (Nå er vi over dette nivået). - Det finnes arbeidsgivere i oggentlig sektor som kan være villige til å betale/delbetale slike kostnader, hvis det er håp om å få deg hurtigere tilbake i jobb igjen. Det går jo å spørre. - Synes timeprisen du oppgir er noe høy. Jeg har gått måendlig til kiropraktor i ca 10 år, og betaler nå kr.: 280.- pr behandling. Dette dekker jeg selv, da jeg er avhengig av denne behandlingen pga flere prolapser. God bedring! Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Hei. Det er beklagelig at du har blitt syk og fått behov for kiropraktor. God bedring. - Du har ikke krav på noen dekning av dette, selvom du er sykemeldt. For noen år siden kunne man få egenandelene påført egenadelskortet, men dette opphørte for en 3-4 år siden. Da sank prisen med ca 30-30 kr behandling. (Nå er vi over dette nivået). - Det finnes arbeidsgivere i oggentlig sektor som kan være villige til å betale/delbetale slike kostnader, hvis det er håp om å få deg hurtigere tilbake i jobb igjen. Det går jo å spørre. - Synes timeprisen du oppgir er noe høy. Jeg har gått måendlig til kiropraktor i ca 10 år, og betaler nå kr.: 280.- pr behandling. Dette dekker jeg selv, da jeg er avhengig av denne behandlingen pga flere prolapser. God bedring! Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå