Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en slår seg ikke på etter tordenvær/lynnedslag


Anbefalte innlegg

I slutten av august i fjor var det tordenvær og lynnedslag i området. Etter dette så slår ikke pc'en seg på. Er det da strømforskyningen som har tatt kveld, eller kan det være noe annet/mer som har sjedd? Det er en stasjonær pc det er snakk om, der skjermen virker som den før.

 

Maskinen nærmer seg seg 3 år nå. Er det da verdt å få den fikset vs å kjøpe en ny en? Hvor kyndig bør en eventuelt være for å gjøre jobben selv?

 

Lenge siden hendelsen, men pga dårlig tid etc. har jeg ikke tatt meg tid til å gjøre noe med det enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortsluttet er kanskje ikke helt riktig å kalle det, men det er nok stor sannsynlighet for at komponentene har blitt utsatt for så høy spenning at de har gått i stykker. Om du er heldig så tok strømforsyningen mesteparten av støyten, men også andre komponenter kan være defekte.

 

Om du vil være litt sleip, så kan du prøve deg på å si til produsenten at "den plutselig sluttet å fungere".

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd at kun sikringen i PSU-en gikk en gang sikringsskapet bestemte seg for å si "ha det bra verden *pang!*" ... Så muligens trådstarter har hatt flaks. Spørs om det funker å sende en 3 år gammel PC til produsent.

 

5 års reklamasjonsrett på datautstyr her i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...