Ogrheimen Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 I slutten av august i fjor var det tordenvær og lynnedslag i området. Etter dette så slår ikke pc'en seg på. Er det da strømforskyningen som har tatt kveld, eller kan det være noe annet/mer som har sjedd? Det er en stasjonær pc det er snakk om, der skjermen virker som den før. Maskinen nærmer seg seg 3 år nå. Er det da verdt å få den fikset vs å kjøpe en ny en? Hvor kyndig bør en eventuelt være for å gjøre jobben selv? Lenge siden hendelsen, men pga dårlig tid etc. har jeg ikke tatt meg tid til å gjøre noe med det enda. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 PC'en kortslutta. Jeg PSU'en har nok tatt kvelden. Om andre kompnenter ble affektert vet jeg ikke Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jupp, er det noe slikt som har skjedd. Om du kan få tak i en annen PSU er det en nokså small sak å finne ut om resten av PC-en er ødelagt, men du bør ha en viss ide om hva du gjør. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Kortsluttet er kanskje ikke helt riktig å kalle det, men det er nok stor sannsynlighet for at komponentene har blitt utsatt for så høy spenning at de har gått i stykker. Om du er heldig så tok strømforsyningen mesteparten av støyten, men også andre komponenter kan være defekte. Om du vil være litt sleip, så kan du prøve deg på å si til produsenten at "den plutselig sluttet å fungere". Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg har opplevd at kun sikringen i PSU-en gikk en gang sikringsskapet bestemte seg for å si "ha det bra verden *pang!*" ... Så muligens trådstarter har hatt flaks. Spørs om det funker å sende en 3 år gammel PC til produsent. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Har feilsøkt og reparert to maskiner tidligere, som også ikke ville starte igjen etter tordenvær. I begge de tilfellene var det hovedkortene som hadde tatt kvelden. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg har opplevd at kun sikringen i PSU-en gikk en gang sikringsskapet bestemte seg for å si "ha det bra verden *pang!*" ... Så muligens trådstarter har hatt flaks. Spørs om det funker å sende en 3 år gammel PC til produsent. 5 års reklamasjonsrett på datautstyr her i Norge. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Joda, men det blir på grensen til svindel å hevde reklamasjonsrett på utstyr ødelagt av uansvarlighet. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det er vel egentlig over grensen til svindel. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 "5 års reklamasjonsrett på datautstyr her i Norge. " --------------------------- På fabrikasjonsfeil ja,ikke tordenvær..... Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det er mange som prøver seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå