Gå til innhold

Meny Horten- fokus på kundebehandling?


Anbefalte innlegg

- i dette tilfellet, Nei! jeg jobber sitter selv i kassa i en butikk, og det er ikke så vanskelig som du og TEE skal ha det til å være Super8, kanskje dere burde vite litt mer om tema før dere begynner å diskutere det!

Som en tidligere assisterende butikksjef hos Rimi føler jeg at jeg har litt oversikt over hvordan det fungerer i en dagligvarebutikk.

 

Om du, som kassearbeider, ikke gjør annet enn å dra varer foran laseren uten å tenke mer over hva du gjør, ville du ikke holdt lenge der jeg jobbet. Du skal holde orden på køene, du skal holde orden på området rundt deg, du skal sørge for at kunden får den oppmerksomheten han/hun trenger, du skal sørge for at du får riktig sum penger inn og gir riktig sum penger tilbake, du skal være forberedt på mulige reserveløsninger i bankterminalene, du skal passe på at ingen går forbi deg med varer uten å betale, du skal vite hva som er ukens/dagens tilbud og svare riktig på dette når noen spør deg samtidig som du passer på det som er nevnt tidligere.

 

I tillegg skal du holde ut kunder med den holdningen du viser som til stadighet dukker opp.

 

Om du gjorde dette perfekt første arbeidsmåned er du et vidunderbarn, og jobber i så fall ikke i kassa i en dagligvarebutikk, men har en meget godt betalt lederjobb på et annet kontinent.

 

Det virker som om du har litt vel høye tanker om hvor godt du faktisk har gjort det den første tiden du har jobbet i en kasse. Det betyr at du sannsynligvis hadde en snill sjef, og ikke altfor mange drittsekker med for høye tanker om seg selv stående i køene du lagde, og sannsynligvis fortsatt lager pga. feil som kan oppstå med mennesker bak et kassaapparat.

 

 

da er vi enige, jeg er et vidunderbarn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei hva i sydern Bahrami.. er du her også nå

Ja jeg var der selv i dag og det er utrolig hvordan kundeservicen i butikker har blitt nå til dags.

Enig med du.

 

Dette henger jo selvfølgelig sammen med at vi har hatt ganske lav arbeidsledighet i en periode. Da blir enhver idiot - egnet eller uegnet til å jobbe i serviceyrker - som egentlig ikke har lyst til å jobbe plukket opp av butikkene (eller pådyttet butikkene fra NAV).

 

Og nei; jeg ser ikke ned på folk som jobber i butikk o.l., men det er dessverre ganske tydelig at mange av dem ikke har lyst til å være der og ikke gir fem flate øre for å vise det overfor de 'plagsomme kundene'.

 

Et par år med litt høyere arbeidsledighet nå så får vi luket bort daukjøttet i slike stillinger og sitter igjen med dem som faktisk gidder å yte litt service :)

Endret av TubXtra
Lenke til kommentar
jeg siterer:" En jobb er stort sett MYE mer enn det kan virke som. Jeg har aldri jobbet i en kasse i en matbutikk, men det er helt sikkert en god del rutiner å ha styr på der også, som i alle andre jobber."

 

- i dette tilfellet, Nei! jeg jobber sitter selv i kassa i en butikk, og det er ikke så vanskelig som du og TEE skal ha det til å være Super8, kanskje dere burde vite litt mer om tema før dere begynner å diskutere det!

For det første så slenger du ut et spørsmål om hvor vanskelig det kan være å dra en vare forbi en laser. Det i seg selv viser jo at du ikke selv jobber i samme yrke. For det andre... om du virkelig jobber i kassa i en butikk, og alt du gjør er å "dra en vare forbi en laser" så skjønner jeg ikke at du fortsatt har jobben.

 

Hvor jobber du foresten? Kan virke som du forsøker å sverte en konkurrent.

 

 

hvorfor sier det seg selv at jeg ikke jobber i det yrket? Og når har jeg noen gang sagt at jeg ikke gjør noe annet enn å sitte i kassa?

 

 

da er vi enige, jeg er et vidunderbarn!

Nei, vi har nok ikke kommet til samme konklusjon.

 

men du sa at jeg var det hvis jeg greide meg fint med de tingende du nevnte i den 1. måneden, og det gjorde jeg. ergo; Vidunderbarn

Lenke til kommentar
hvorfor sier det seg selv at jeg ikke jobber i det yrket? Og når har jeg noen gang sagt at jeg ikke gjør noe annet enn å sitte i kassa?

Der motsa du nettopp deg selv.

 

Du sier tidligere at alt en kassemedarbeider gjør er å dra varer forbi en laser, men nå innrømmer du plutselig at du, som selv jobber i kassa i en butikk, gjør mer enn å dra varer forbi en laser.

 

Lurer fortsatt på hvilken butikk du jobber for, for førsteinnlegget ditt kan være for å sverte en konkurrent.

Lenke til kommentar
hvorfor sier det seg selv at jeg ikke jobber i det yrket? Og når har jeg noen gang sagt at jeg ikke gjør noe annet enn å sitte i kassa?

Der motsa du nettopp deg selv.

 

Du sier tidligere at alt en kassemedarbeider gjør er å dra varer forbi en laser, men nå innrømmer du plutselig at du, som selv jobber i kassa i en butikk, gjør mer enn å dra varer forbi en laser.

 

Lurer fortsatt på hvilken butikk du jobber for, for førsteinnlegget ditt kan være for å sverte en konkurrent.

 

Hvis du ser på det aller første innlegget mitt så var det den jobben de gjorde i kassa jeg mente, de har selvfølgelig andre oppgaver og når de jobber i butikk men det var bare jobben de gjorde i kassa jeg var oppgitt over!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...