Gå til innhold

Meny Horten- fokus på kundebehandling?

Anbefalte innlegg

Under lunsjen min idag tenkte det hadde vært godt med litt varmmat, så jeg dro på meny for å kjøpe meg litt fløtegratinerte poteter. Jeg hadde 10 minutter på meg for å kjøpe maten og komme meg tilbake på skolen, dette går som regel plettfritt men ikke denne dagen! fra jeg bestilte poteter til jeg fikk de gikk fort, men da jeg kom til kassen for å betale ble jeg møtt av et uhorvelig kaos.

Jeg mener det er urimelig at en så godt besøkt butikk kan ha så få ekspiderte kasser og atpåtil besette de med uerfarende ansatte med mangel på service og smilekurs. Jeg stilte meg bakerst i en av de 2 kassene som var ekspidert med lang kø i begge, ikke nok med at det i utgangspunktet tok lang tid med hver kunde tok det derimot lang tid med de ansatte for å slå inn varene.

Etter en liten stund og 2 milimeter fremover i køen gikk plutselig personen som satt i kassen for å fikse en tobakksmaskin som ikke gå ut ønsket produkt for kunden, ansatte begynte da å lete selv og enden på visa var at de ikke hadde produktet i det heletatt.

Dette resulterte i at jeg måtte stille meg i den siste ekspiderte kassa, med nok en nylig ansatt som var treg, dette resulterte i at jeg kom forsent tilbake og fikk anmerkninger og det hele, Suma sumarum en relativt dårlig opplevelse av en så seriøs og kjent butikkjede.

Endret av Alastor
Lagt inn noen avsnitt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei hva i sydern Bahrami.. er du her også nå

Ja jeg var der selv i dag og det er utrolig hvordan kundeservicen i butikker har blitt nå til dags. På min tid hvar det alltid gode erfarne og serviceinnstilte butikkarbeidere. For eksempel i bensinstasjoner var det personell som kunne litt av hvert om bil, mens nå virker det som hvem som helst kan ha disse stillingene.

Når jeg var på meny i dag opplevde jeg også den samme gamle greia med dårlig service. De ansatte kan ikke å være hyggelig og hadde virkelig trengt seg et kurs på hvordan man behandler kunder som du presiserte.

Endret av Repvik
Lenke til kommentar
Under lunsjen min idag tenkte det hadde vært godt med litt varmmat, så jeg dro på meny for å kjøpe meg litt fløtegratinerte poteter. Jeg hadde 10 minutter på meg for å kjøpe maten og komme meg tilbake på skolen, dette går som regel plettfritt men ikke denne dagen! fra jeg bestilte poteter til jeg fikk de gikk fort, men da jeg kom til kassen for å betale ble jeg møtt av et uhorvelig kaos.

Jeg mener det er urimelig at en så godt besøkt butikk kan ha så få ekspiderte kasser og atpåtil besette de med uerfarende ansatte med mangel på service og smilekurs. Jeg stilte meg bakerst i en av de 2 kassene som var ekspidert med lang kø i begge, ikke nok med at det i utgangspunktet tok lang tid med hver kunde tok det derimot lang tid med de ansatte for å slå inn varene.

Etter en liten stund og 2 milimeter fremover i køen gikk plutselig personen som satt i kassen for å fikse en tobakksmaskin som ikke gå ut ønsket produkt for kunden, ansatte begynte da å lete selv og enden på visa var at de ikke hadde produktet i det heletatt.

Dette resulterte i at jeg måtte stille meg i den siste ekspiderte kassa, med nok en nylig ansatt som var treg, dette resulterte i at jeg kom forsent tilbake og fikk anmerkninger og det hele, Suma sumarum en relativt dårlig opplevelse av en så seriøs og kjent butikkjede.

Jeg slenger meg på denne her. Var en tur innom meny Horten selv i dag, og for å si det mildt: jeg føler meg voldtatt. Mangelen på hjerneceller hos de ansatte og det faktum at butikken og dens metoder er kvalmende gjør at jeg vil tenke meg om to ganger før jeg besøker kjeden igjen.

Lenke til kommentar
Jeg slenger meg på denne her. Var en tur innom meny Horten selv i dag, og for å si det mildt: jeg føler meg voldtatt. Mangelen på hjerneceller hos de ansatte og det faktum at butikken og dens metoder er kvalmende gjør at jeg vil tenke meg om to ganger før jeg besøker kjeden igjen.

Hvilken sammenheng er det mellom effektiviteten til personalet, og intelligens? Arbeidsoppgavene er neppe særlig kompliserte (men jeg har aldri jobbet i kasse), men hvordan man skal bruke kassapparatet og lese inn strekkodene er ikke noe man kan trekke ut av rumpehullet.

Dette er konsekvensen av høy personalomsetning, lav lønn og at butikken plasserer vikarer der hvor det går hardest ut over kundene. Desverre så er det de ansatte som får munnet skuffet full av møkk.

Det er mulig ting var bedre i gamledager, men så lenge de ansatte ligger lavest på rangstigen så er det klart at det ikke er mye rom for spyttsleiking. Har butikkmedarbeideren inngående kjennskap til produktet som selges, så er den ansatte faglært. Da skal selvsagt lønnen være tilsvarende.

Lenke til kommentar

Er det fritt fram for deg å gjøre som du vil i samfunnet? Du har kanskje selv opplevd at andre rister på hodet over ting du sier eller har gjort, og klapper deg inn når du lykkes med noe. Et samfunn bygger på en del verdier, og har visse normer som skal rettlede oss i sosialiseringsprosessen.

Storsamfunnet trekker opp de formelle normene gjennom lovverket, men det finnes også mer uformelle normer som kan defineres under skikk og bruk, god folkeskikk og at samfunnet reagerer på uakseptabel adferd.

Normene fungerer som regler vi bør forsøke å leve etter, og knyttes til positive eller negative sanksjoner. Du har sikkert selv opplevd å få belønning for ting du har gjort som har blitt oppfattet som positivt, eller har fått skjenn for ting som oppfattes negativt fra omgivelsene. Når de fleste av oss etterstreber oss å innlemme samfunnets normer inn i vårt eget verdigrunnlag og retter oss etter dem oppstår det vi kaller sosial kontroll

Lenke til kommentar
Et spørsmål: Hvorfor ikke ta dette opp med butikksjefen, så de kan lære av feilene? Det vil alle ha gode av.

En fornuftig leder lytter til sine kunder slik at de kan yte best service.

Jeg tok oppfordringen din kim, og jeg har nå tatt det opp med butikksjefen på meny. Resultatet av dette var at de to det gjaldt har nå blitt fratatt sine stillinger og sitter ikke lenger i kassen, og jeg håper å ikke se de der på en stund!

Lenke til kommentar

Var der selv idag. Så at det var annen eller ny betjening i kassene, det gikk forøvrig tregt fortsatt. I det minste hilste de og var til dels høflige. Derimot i varmmatdisken kunne det også vært trengt en oppussing av personalet, her går det tregt og de hilser ikke.

Lenke til kommentar
Da blir det nok bedre etter hvert. Man må nesten la de nå jobbe seg inn og lære seg rutinene.

Etter noen dager så blir nok servicen der et hakk bedre :-)

jeg må nok stoppe deg litt her kim. Jeg mener at de ansatte skal kunne de tingene de skal utføre eller gjøre før de begynner i tjeneste og ikke begynne med minimalt av kunnskap og erfaring og la kunden lide, dette er forkastelig fra butikkens side.

Lenke til kommentar

Det man lærer raskest, og best av, er "learning by doing". Alle som har vært i arbeidslivet har vært nye i ett yrke, og man lærer ikke om man ikke får prøvd det ut i praksis. Det virker som de det prates om her, kan det de gjør, men at det bare går litt tregt. Det klarer et normalt menneske å akseptere.

Kan virke som de som skriker høyest her, aldri har jobbet i et serviceyrke. Og selv når de som kritiseres i første omgang byttes ut, så er det feil at de nye ikke er like erfarne? Her klages det kun for å klage, virker det som.

Lenke til kommentar
jeg må nok stoppe deg litt her kim. Jeg mener at de ansatte skal kunne de tingene de skal utføre eller gjøre før de begynner i tjeneste og ikke begynne med minimalt av kunnskap og erfaring og la kunden lide, dette er forkastelig fra butikkens side.

Du får håpe du kommer rett ut i en jobb der du er fullt utlært før første arbeidsdag starter når du er ferdig med skolen, og at du aldri møter en kunde som deg selv.

Lenke til kommentar

Du får håpe du kommer rett ut i en jobb der du er fullt utlært før første arbeidsdag starter når du er ferdig med skolen, og at du aldri møter en kunde som deg selv.

Det er snakk om å dra en forbanna vare forbi en laser, hvor komplisert kan det være? + dra å smile litt.

Lenke til kommentar

Det er snakk om å dra en forbanna vare forbi en laser, hvor komplisert kan det være? + dra å smile litt.

Du bør kanskje ikke snakke for mye om hvor vanskelig ting kan være når du tydeligvis aldri har forsøkt å sitte i en kasse.

Lenke til kommentar

Hvis du vil virke det minste seriøs i diskusjoner fremover, bør du kanskje tenke før du snakker/skriver? En jobb er stort sett MYE mer enn det kan virke som. Jeg har aldri jobbet i en kasse i en matbutikk, men det er helt sikkert en god del rutiner å ha styr på der også, som i alle andre jobber.

Virker ikke som du har det minste erfaring med arbeidslivet, så da burde du kanskje vente litt med å skrike så høyt.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

jeg siterer:" En jobb er stort sett MYE mer enn det kan virke som. Jeg har aldri jobbet i en kasse i en matbutikk, men det er helt sikkert en god del rutiner å ha styr på der også, som i alle andre jobber."

- i dette tilfellet, Nei! jeg jobber sitter selv i kassa i en butikk, og det er ikke så vanskelig som du og TEE skal ha det til å være Super8, kanskje dere burde vite litt mer om tema før dere begynner å diskutere det!

Lenke til kommentar
- i dette tilfellet, Nei! jeg jobber sitter selv i kassa i en butikk, og det er ikke så vanskelig som du og TEE skal ha det til å være Super8, kanskje dere burde vite litt mer om tema før dere begynner å diskutere det!

Som en tidligere assisterende butikksjef hos Rimi føler jeg at jeg har litt oversikt over hvordan det fungerer i en dagligvarebutikk.

Om du, som kassearbeider, ikke gjør annet enn å dra varer foran laseren uten å tenke mer over hva du gjør, ville du ikke holdt lenge der jeg jobbet. Du skal holde orden på køene, du skal holde orden på området rundt deg, du skal sørge for at kunden får den oppmerksomheten han/hun trenger, du skal sørge for at du får riktig sum penger inn og gir riktig sum penger tilbake, du skal være forberedt på mulige reserveløsninger i bankterminalene, du skal passe på at ingen går forbi deg med varer uten å betale, du skal vite hva som er ukens/dagens tilbud og svare riktig på dette når noen spør deg samtidig som du passer på det som er nevnt tidligere.

I tillegg skal du holde ut kunder med den holdningen du viser som til stadighet dukker opp.

Om du gjorde dette perfekt første arbeidsmåned er du et vidunderbarn, og jobber i så fall ikke i kassa i en dagligvarebutikk, men har en meget godt betalt lederjobb på et annet kontinent.

Det virker som om du har litt vel høye tanker om hvor godt du faktisk har gjort det den første tiden du har jobbet i en kasse. Det betyr at du sannsynligvis hadde en snill sjef, og ikke altfor mange drittsekker med for høye tanker om seg selv stående i køene du lagde, og sannsynligvis fortsatt lager pga. feil som kan oppstå med mennesker bak et kassaapparat.

Lenke til kommentar
jeg siterer:" En jobb er stort sett MYE mer enn det kan virke som. Jeg har aldri jobbet i en kasse i en matbutikk, men det er helt sikkert en god del rutiner å ha styr på der også, som i alle andre jobber."

For det første så slenger du ut et spørsmål om hvor vanskelig det kan være å dra en vare forbi en laser. Det i seg selv viser jo at du ikke selv jobber i samme yrke. For det andre... om du virkelig jobber i kassa i en butikk, og alt du gjør er å "dra en vare forbi en laser" så skjønner jeg ikke at du fortsatt har jobben.

Hvor jobber du foresten? Kan virke som du forsøker å sverte en konkurrent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...