Gå til innhold

Hjelp til kjøp av mobil på Ebay?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe HTC Touch Pro 2 på Ebay til ca 1000 lappen mindre enn i Norge. Sendes til Sverige for å slippe MVA.

Noen som har erfaringer med mobilkjøp på Ebay?

Er dette å anbefales? klar over diverse lovlige rettigheter (kjøpsloven) faller bort og slikt. I tillegg er det jo ikke fullt norsk tastatur og.

Noen synspunkter rundt dette?

Endret av pierce007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner flere som har kjøpt mobiler på eBay og alle er kjempe fornøyd. Jeg har selv planer om å kjøpe ny mobil via ebay senere i sommer. Dette med å sende det til sverige syntes jeg hørtes kjempe lurt ut, uten at jeg kan så mye om sveriges toll lover.

Lenke til kommentar
Kjenner flere som har kjøpt mobiler på eBay og alle er kjempe fornøyd. Jeg har selv planer om å kjøpe ny mobil via ebay senere i sommer. Dette med å sende det til sverige syntes jeg hørtes kjempe lurt ut, uten at jeg kan så mye om sveriges toll lover.

Sender som poste restante - sålenge avsender godtar dette. Du slipper toll til Norge. Men dette avhenger jo at avsenderlandet og er medlem av EU. Sende fra USA til Sverige blir det samme som å sende til Norge - stort sett.

Lenke til kommentar

Det er nok fullt mulig å slippe unna MVA, men alle transaksjoner fra din norske konto til en utenlandsk konto blir meldt til skattemyndighetene. Så går alt galt kan du ende opp med å måtte betale moms likevel. Å be avsender merke forsendelsen med et beløp på 30 $ er og et annet alternativ jeg har hørt om for å slippe unna toll og MVA. Men alt dette er straffbart, bare så det er sagt.

Når det gjelder å handle på ebay er jeg 100% trygg på at forhandler er seriøs, og du får det du bestiller. Men de norske forbrukslovene og garatiordningene gjelder selvsagt ikke (som du sier). Min erfaring er likevel at de fleste selgere ønsker gode tilbakemeldinger, og strekker seg langt for å få dette. Det må også nevnes at jeg aldri har kjøpt noe annet enn smårusk som beskyttelsesvesker, minneort o.l. selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...