h-e-i Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei. På kameraet mitt står det at jeg kan ta 63 bilder i superfine str L. Men i dag fant jeg ut at jeg hadde tatt 110 bilde og i menyen sto den fortsatt på superfine str L. Hvorfor kan jeg ta så mange bilder før den blir full når den står på max oppløsing??????? Kan noen forklare meg det??? Jeg har et CF 128MB kort Takke for alle svar Heidi Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Bildeantallet fabrikanten oppgir er utregnet på 'normale' opptakssituasjoner. Hvis du hovedsaklig har 'mørke' bilder, vil størrelsen på filene være betydelig mindre enn ved lyse og detaljrike opptak. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Til eksempel, så ble et nærbilde av sand over 3 mb, og et landskapsbilde med mye hav og himmel, såvidt over 1 mb. Det er vel jpg-formatet som gjør dette, tror jeg. mvh Jan Ove Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Takk for all hjelp :smile: Heidi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå