M00ds Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Fikk da vite at jeg kom opp i matte, noe som er vel og bra. Temaet er "Min første leilighet", der jeg skal regne ut strømpriser, lån, forsikring osv... Men jeg vet ikke helt hva mer jeg kan skrive : p Noen tips ? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Kva meir du kan skrive? Tenker du på fleire temaer fra mattematikk å ta med, eller ein heil tekst du skal framføre? Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Ta med eksempler fra boka som passer til oppgaven. Det kan lønne seg å hinte eksaminator om hva personen skal spørre om. F. eks, hvis du sier at du kom fram til at strøm forbruket er xxxx og ikke sier noe mer, da kommer han til å spørre deg om det under samtalen, og da er det bare å legge det fram, noe du har øvd inn på forhånd. Slik kan du unngå kjipe spørsmål under samtalen. Edit: Du hinter om hva personen skal spørre deg om. Endret 5. juni 2009 av xclusive_danny Lenke til kommentar
M00ds Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Ta med eksempler fra boka som passer til oppgaven. Det kan lønne seg å hinte eksaminator om hva personen skal spørre om. F. eks, hvis du sier at du kom fram til at strøm forbruket er xxxx og ikke sier noe mer, da kommer han til å spørre deg om det under samtalen, og da er det bare å legge det fram, noe du har øvd inn på forhånd. Slik kan du unngå kjipe spørsmål under samtalen. Edit: Du hinter om hva personen skal spørre deg om. takk :!: Kva meir du kan skrive? Tenker du på fleire temaer fra mattematikk å ta med, eller ein heil tekst du skal framføre? tenkte mest om hva mer jeg skal ta med. Har allerede Strømpriser, lån, forsikting og det der. Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det er din første lelighet, følgende har du ikke penger til noen dyr leilighet, og må derfor pusse påå leiligheten du kjøpte. Da kan du regne på mengde maling/lister osv. Jeg tror forresten ikke forslaget til xclusive_danny er veldig bra, hvertfall ikke på et så enkelt nivå som h*n fremstilte det. Å lede sensor i en retning er en ting, men du skal sørge for å ha med nok av regning og eksempler under fremføringen også. Lenke til kommentar
Jentea Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 HJEEELP! Har aldri hatt muntlig matte og vet ikke hvordan man skal framføre. Kan dere gi tips til hvordan powerpointen og sånt skal se ut? Lenke til kommentar
trondskhy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg kom også opp i matte. Tema er "klassetur" og det er bilder av: Norwegian fly. Laserdome. Kiruna. Den svenske valuta. Terning og rulett. Ideer? Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det er din første lelighet, følgende har du ikke penger til noen dyr leilighet, og må derfor pusse påå leiligheten du kjøpte. Da kan du regne på mengde maling/lister osv. Jeg tror forresten ikke forslaget til xclusive_danny er veldig bra, hvertfall ikke på et så enkelt nivå som h*n fremstilte det. Å lede sensor i en retning er en ting, men du skal sørge for å ha med nok av regning og eksempler under fremføringen også. Tok kanskje ett dårlig eksempel. Poenget er at en ikke har tid til å forklare full utregning på alt. Det kan da være smart å forenkle noen av regnestykkene slik at sensor spør om det under samtalen. Det er ihvertfall det jeg fikk beskjed om av 2MR læreren min. Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg kom også opp i matte.Tema er "klassetur" og det er bilder av: Norwegian fly. Laserdome. Kiruna. Den svenske valuta. Terning og rulett. Ideer? Sette opp hva det vil koste for klassen å reise til Sverige. FLybiletter, opphold, laserdome osv. Så kan du ha med en valutaoppgave. Er egnentlig ganske mye du kan gjøre med den oppgaven der. Lenke til kommentar
Oftis Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Terning og rulett viser vel til sannsynlighetsregning, så du får få noe sånt inn der i tillegg. Lenke til kommentar
supersindre Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg fikk: Den Lange Reisen.... Har masse ting å ha med men klarer ikke å finne et sted å begynne! Hvordan skal jeg bygge det opp? Skal jeg lage en fortelling med matematiske problemer og løsninger? eller skal jeg bare stå og ramse opp alt jeg kan om Pytagoras og Sannsynlighet? HJELP! Lenke til kommentar
medlem-193730 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Dere kan ha med en sansynlighetsoppgave som denne: Det er 100 leiligheter i ditt leilighetskompleks, hvet år er det tyveri i en leilighet. Hva er sansynligheten for at det er tyveri i din leilighet i løpet av 5 år? Du kan legge til mer viss du vil. (Det bor __ personer i hver leilighet)Du kan også endre oppgaven (lommetyveri, taxi svindel....) Eller lage din egen Løsning: 1/100= 1% per år 5*1= 5% Det er 5% sjanse for at det er innbrud i din leilighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå