Gå til innhold

Blokkere nettsider og apps

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver nå å skal sette opp et nettverk hjemme og hovedsaklig er det 4 pcr det dreier seg om.

Men jeg vil blokkere applikasjoner som Messenger og lignende IM tjenester, er det mulig å blokkere disse slik at man ikke får brukt de. Grunnet stor facebook avhengighet så hadde det vært fint om det gikk an å blokke også det. Men jeg ber vel om for mye igrunn.

Er det noe jeg kan gjøre på dataen, eller skal det gjøres i routeren? Min router er en D-Link N router, slik som denne:

www.dlink.no/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-NO%2FDLProductCarousel&cid=1197319392337&p=1197318956664&packedargs=ParentPageID%3D1197318956643%26TopLevelPageProduct%3DConsumer%26locale%3D1195806934998%26packedargs%3DProductParentID%253D1197318770562&pagename=DLinkEurope-NO%2FDLWrapper

Håper på svar

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, som nevnt så vil det være fult mulig å blokkere, dette kan også gjøres veldig enkelt på enkelt- pc hvis man ønsker det..

Det er selfølgelig like mange måter å ommgå sperrene du setter opp.....

Jeg ser du skriver at du ønsker å sperre pga avhengighet, da forstår jeg det slik at det ikke er snakk om egen avhengighet.. ;)

Isteden for å sperre tilgang så vil det være andre metoder som er bedre på sikt..

Lykke til!

R

Lenke til kommentar

Du må skrive ip adressa til den i nettleseren din. Så vill ruterens side poppe opp og du må skrive navn og passord. Så kan du gå inn og fikse og mekke. Se på de forskjellige tingene, burde være lett og finne. For og finne Standard Gatewayen din på du gå inn i ledetekst i tilbehør eller start > kjør og skriv command.com og skriv så inn "ipconfig" så skriver du tallene fra standard gateway inn i nettleseren og kabooom. eks: 192.168.0.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...