Gå til innhold

HD4890 Toxic flaskehals?

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg har ett HD 4890 toxic på vei i posten, men atm er resten av pc'en no dritt, så jeg lurte på hvor store flaskehals problemer jeg ville ha?

Dette er CPU'en og RAM'en:

2gb ram

og

AMD Athlon 64 x2 4000+ 2.1 GHZ

Noen idè om hvor stor flaskehals det vil være? på 1920x1080 oppløsning?

Takker for svar :)

(skal kjøpe i7 om en måned eller 2 ;) )

Takker for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I spill som krever GPU kraft vil den oppløsning ikke være noe problem. Men spill som krever mye av CPUen, eks, Mass Effect, der vil CPU din knele tvert. Min CPU går på 100% nesten hele tiden. Kjører 1440x900 på høy innstilling, og har litt lagg av og til. Har en Intel Core 2 Duo 2.5 GHz, T9300. Du har en 2.1 GHz og det vil være flaskehals i mange spill, men ikke i alle som sagt.

I Call of Duty 4 og 5 går det glatt med 1920x1200 på max.

Sorry, glemte å nevne jeg spiller på en Dell XPS 1730 laptop, CPU som jeg nevnte, 4GB RAM, 2 x Geforce 8800M GTX i SLI. :thumbup:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Takker for svar ! :D

finnes det noen liste for disse spillene?

og crysis? er det CPU heftig? xD

Minnet er på 300 Mhz :blush:

Om du kjøper et Nvidia kort med Physx så trenger ikke CPUen og jobbe så hardt siden skjermkortet gjør nesten all fysikken. Dette legger du godt merke til om du spiller Crysis.

Lenke til kommentar
Om du kjøper et Nvidia kort med Physx så trenger ikke CPUen og jobbe så hardt siden skjermkortet gjør nesten all fysikken. Dette legger du godt merke til om du spiller Crysis.

Crysis bruker ikke PhysX til å begynne med. Det er kun en håndfull spill som støtter PhysX over GPU.

Lenke til kommentar

Spiller du på 1920x1200 vil jeg si at det ikke er overkill å stappe inn et HD 4890 kort. 8800 GT er jo et "gammelt" kort da. Med et HD 4890 kort vil du merke stor forskjell på grafikken i spillene. Det vil bli mye bedre.

På en annen side, har du det ikke for travelt, burde du kanskje vente til HD 5xxx kommer ut. Rukter sier at de kortene kommer i juli måned og de har støtte for DX11, noe HD 4890 ikke har etter det jeg vet.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

peiling på pris og ytelse på disse 5xxx kortene? hadde vært noe å ta en titt på :)

så jeg vil få enda mer ytelse på kortet med PCI express 2.0? jeg synes det var rimelig kjapt allerede med mitt crappy oppsett :p

Lenke til kommentar
De 5xxx kortene kommer ikkje i juli, så dere kan bare slappe av ;) Er ikkje sikkert de kommer før nærmere vinteren hvis vi er heldige.

Rykter sier i juli, men mest sannsynligvis i september. Som det heter, time will show. Men tror nok at ATI vil ha sitt nye kort ut så snart som mulig fordi de vil så gjerne være først ute med et DX11 kort. Uansett, jeg har tid til å vente. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...