Superbit Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg har et Canon HG20 kamera, og de jævlene har satt på noe de kaller "mini advanced shoe" på toppen til å feste ekstern mikrofon i. Dermed passer ikke min Sennheiser MKE 300 som har standard sko. Er det noen som vet om hvor man får kjøpt en slags adapter / mellomledd så jeg kan få koblet den på? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg har Canon HF-S100 med mini shoe også. I følge Fotovideo kunne man bruke en skinne fra Hama. Den fester man på stativfestet. Ulempen er at man ikke kan bruke mic og stativ samtidig, samnt at hele greia får en upraktisk form å putte i veska/sekken. Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg har Canon HF-S100 med mini shoe også. I følge Fotovideo kunne man bruke en skinne fra Hama. Den fester man på stativfestet. Ulempen er at man ikke kan bruke mic og stativ samtidig, samnt at hele greia får en upraktisk form å putte i veska/sekken. Jeg trenger nok stativet mitt ja, men takk for tips Ingen andre som vet noe? Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Se her Bare googlet du for meg eller henviser du til en spesiell link? Jeg finner kun butikker i USA, og der koster adapteren 200 kr også blir 300 kr i frakt... Hadde vært fint med billigere frakt, og skulle gjerne hatt den så fort som mulig. Noen som vet om noen butikker i Norge? Skal egentlig i gang med å filme i dag, så enten må jeg utsette i noen få dager, eller så får jeg kjøpe en dobbeltsidig teip. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Sorry men jeg vet ikke om noen steder i Norge hvor du får kjøpt dette men ring FotoVideo og andre større forretninger og spør. Ellers så er jo ikke porto fra USA fullt så dyrt som du skriver med mindre du velger dyreste og raskeste forsendelsesmåte. Du får porto helt ned i $7 som "First Class International" (7 - 21 days) - min erfaring er at dette som regel tar ned mot laveste tid (7 dager) til norge ved små kolli (og denne adapteren er jo veldig liten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå